Du är här

2018-09-03

Ahaworld ser stark utveckling för nylanserade Mobocasino, ska minska kostnader med runt fem miljoner kronor per år

Spelföretaget Ahaworld har sett en stark utveckling i juli och ännu
starkare utveckling i augusti efter lanseringen av ett nytt Mobocasino i
juni. Det skriver bolaget i ett pressmeddelande där de också meddelar om
kommande kostnadbesparingar.

För samtliga varumärken har bolaget visat en NGR-ökning, Net Gaming
Revenue, för augusti på 82 procent (179 211 euro i augusti 2018 jämfört med
98 449 euro i augusti 2017).

Mobocasino genererade 995 procent ökning i spelarinsättningar (183 075 euro
i augusti 2018 jämfört med 18 400 euro i augusti 2017) och en ökning i NGR
på 516 procent (43 067 euro i augusti 2018 jämfört med 8 346 euro i augusti
2017).

Bolaget kommer nu att se över kostnaderna för att ta bort kostnader som
inte tillför spelarvärde.

”Vi fortsätter vår satsning med ökad marknadsföring och strategiska
samarbeten. För att öka vår kraft ytterligare har vi initierat och genomför
en kraftig sanering av kostnader som inte tillför spelarvärde. Vår ambition
är att åstadkomma kostnadsbesparingar motsvarande cirka fem miljoner kronor
på helårsbasis och vi kommer se effekter av detta redan på kort sikt”,
säger vd Erik Ahlberg, i pressmeddelandet.

Erik Ahlberg påpekar också att bolaget ser positiva effekter i
spelarinsättningar och omsättning på den svenska marknaden, och flaggar för
att de kan komma att bredda satsningarna till andra marknader när de ser
att det bolaget gör fungerar.

Anna Sundström
anna.sundstrom@finwire.se, 0733-988 404
Nyhetsbyrån Finwire

Författare Finwire Smallcap

Tala om vad ni tycker

Tala om vad ni tycker

Ni är just nu inne på en betaversion av nya aktiespararna. Lämna gärna feedback på vad ni tycker i formuläret nedan.