Du är här

2017-09-11

AppSpotr i samförståndsavtal med kinesiskt bolag för restaurangappar

Mjukvarubolaget AppSpotr har, via det delägda dotterbolaget AppSpotr Asia,
tecknat ett samförståndsavtal med det kinesiska bolaget Mishu Technology
(MST) om att leverera appar till restauranger. Det framgår av ett
pressmeddelande.

De exakta kostnaderna för att utveckla och sälja appen är i det här tidiga
skedet inte kända. Kostnaderna kommer att klargöras under pilotprojektets
gång och de kan bli betydande, uppger bolaget.

Apparna kommer att användas för appbaserad marknadsföring,
bordsreservationer, beställning av hämtmat och mobila betalningar. Ett
gemensamt pilotprojekt ska sjösättas för att bygga och testa lösningen hos
upp till 1 000 restauranger. Efter lyckat genomförande av pilotprojektet
kommer AppSpotr sedan att leverera lösningen till fler restauranger.

Affären är en del av den tidigare kommunicerade uppgörelsen med Novel
Unicorn och apparna kommer att prissättas enligt det avtalet, det vill säga
3 600 kronor per app och år.

- MST är den största B2B-plattformen inom den här nischen av e-handel i
Kina. De har en väldigt framgångsrik tjänst med väl utvecklat digitalt
erbjudande baserat på appar som kunderna använder dagligen. Vi är väldigt
imponerade av deras appbaserade affär och är båda glada och stolta över att
de vill utöka sitt apperbjudande till sina kunder tillsammans med oss.
Potentialen i affären med MST är enorm för AppSpotr och möjligheten att
skala MST-affären genom AppSpotr.com i nästa fas är betydande, kommenterar
vd Patrci Bottne.

Anton Wilén
anton.wilen@finwire.se, 0765-46 64 41
Nyhetsbyrån Finwire

Författare Finwire Smallcap

Tala om vad ni tycker

Tala om vad ni tycker

Ni är just nu inne på en betaversion av nya aktiespararna. Lämna gärna feedback på vad ni tycker i formuläret nedan.