Du är här

2017-09-11

AppSpotrs mål om 100 000 abonnemang inom 24 månader är realistiskt - vd

Mjukvarubolaget AppSpotrs vd Patric Botte presenterade bolaget vid
Aktiespararnas Aktiedagen i Stockholm på måndagen. Bolaget utvecklar ett
designverktyg som möjliggör för alla att utveckla professionella appar och
publicera den i en appbutik. AppSpotrs mål är att bli som ett Wordpress för
appar.

AppSpotr samarbetar med Novel Unicorn och har startat det delägda
dotterbolaget AppSpotr Asia i Hongkong samt tagit in 15 miljoner kronor i
två nyemissioner. I morse meddelades att AppSpotr Asia tecknat ett
samförståndsavtal med det kinesiska bolaget Mishu Technology om att
leverera appar till restauranger. Det finns 5 miljoner restauranger i Kina
och Mishu har avtal med 265 000 restauranger.

AppSpotr ska nu lansera en lokal version, appspotr.cn på den reglerade
marknaden i Kina tillsammans med sin kinesiska partner, implementera
kinesiska betalningssystem samt bygga strategiska allianser med kinesiska
partners för att penetrera marknaden.

Målet är att säkra 100 000 abonnemang inom 24 månader. Varje abonnemang
kostar 300 kronor per månad, vilket är 3 600 kronor per år. Vid 100 000
abonnemang motsvarar det alltså 360 miljoner kronor i löpande återkommande
intäkter per år.

- Ja, det känns faktiskt möjligt, svarar Patric Bottne på frågan om det är
realistiskt med det ovanstående målet om intäkter på motsvarande 360
miljoner kronor inom två år.

Henrik Öhlin
henrik.ohlin@finwire.se, 0703-21 06 99
Nyhetsbyrån Finwire

Författare Finwire Smallcap

Tala om vad ni tycker

Tala om vad ni tycker

Ni är just nu inne på en betaversion av nya aktiespararna. Lämna gärna feedback på vad ni tycker i formuläret nedan.