Du är här

2012-02-02

AstraZeneca: Upptag Brilinta väntas ta mer tid än trad prod -VD

(SIX) AstraZenecas försäljningsupptag av Brilinta/Brilique
för behandling av blodproppar väntas ta mer tid än för en
traditionell produkt, säger AstraZenecas vd David Brennan som
svar på en fråga från Nyhetsbyrån SIX under telefonkonferensen.
Enligt AstraZenecas chef för försäljningen Tony Zook är
AstraZeneca uppmuntrade av utsikterna för Brilinta/Brilique som
han hoppas ska kunna ersätta clopidogrel.
Det väntas komma att ta 6 till 9 månader för att se effekt i
sjukhusens protokoll.
Den tidigaste lanseringen av Brilinta/Brilique genomfördes i
Tyskland, vilket AstraZeneca uppger sig vara nöjda med.
Lanseringen "tar tid och det är en process från land till
land", sade Tony Zook.
Brilinta/Brilique väntas bli AstraZenecas nästa storsäljare.
Under det fjärde kvartalet uppgick försäljningen av läkemedlet
till 5 miljoner dollar.

Magnus Bernet, tel +46 8 586 163 85
magnus.bernet@six-group.se
Nyhetsbyrån SIX

Författare direkt.

Tala om vad ni tycker

Tala om vad ni tycker

Ni är just nu inne på en betaversion av nya aktiespararna. Lämna gärna feedback på vad ni tycker i formuläret nedan.