Bli medlem
Bli medlem

Du är här

2020-01-16

Bambuser: Bambuser går in i lyxsegmentet - inleder exklusivt samarbete med LUISAVIAROMA

Bambuser AB (publ) meddelar att det har ingått ett kommersiellt avtal
med den italienska multibrandbutiken LUISAVIAROMA.com för att
implementera Live Video Shopping på deras e-handel. Den första
sändningen kommer att vara en exklusiv förhandsvisning bakom
kulisserna i Milano med David Beckham för hans DB Eyewear-kollektion
med Safilo. Under våren kommer flertalet initiativ att gå live under
modeveckorna med designers, influencers och event.

LUISAVIAROMA, med huvudkontor i Florens, Italien, är en världsledande
onlinebutik för lyxmode med mer än 5 miljoner besökare varje månad.
E-handeln finns tillgänglig på 9 språk, säljer över hela världen och
har det bredaste urvalet av världens mest etablerade designers samt
de mest omtalade nya talangerna som Balenciaga, Vetements, Off-White,
J.W. Anderson, Balmain, Dolce & Gabbana, Gucci, Saint Laurent,
Valentino, Givenchy, Loewe, Jacquemus med flera.

LUISAVIAROMA har under de två senaste decennierna varit trendsättande
både online och offline inom marknadsföring i sitt segment genom en
rad exklusiva initiativ. Samarbetet med Bambuser, som inledningsvis
gäller sex månader, syftar till att ytterligare stärka LUISAVIAROMA
som en pionjär inom den digitala kundupplevelsen.

"Med den grundläggande tron att kunder letar efter upplevelser snarare
än bara produkter strävar vi efter att alltid vara i framkant och är
mycket glada över att lansera Live Video Shopping till vår publik och
därmed ta livevideo med shopping till lyxsegmentet" säger Nicola
Antonelli, marknadschef för LUISAVIAROMA.

"LUISAVIAROMA är en självklar destination för de senaste designerna
och de mest innovativa marknadsinitiativen och vi kunde inte ha
önskat att en bättre partner för internationell lansering av Live
Video Shopping" säger Maryam Ghahremani, VD för Bambuser.

Avtalet bygger på en fast licensavgift samt en rörlig del beroende på
användning. Sedan lanseringen av Live Video Shopping har olika
skandinaviska varumärken som Monki, NA-KD, CAIA Cosmetics och Lyko
använt tekniken som är först i sitt slag i Europa. Genom att
samarbeta med LUISAVIAROMA tar Bambuser nu ett steg in i
lyxmodesegmentet och når på riktigt en internationell publik.

Kontaktinformation

Maryam Ghahremani, VD | 0708 720 266 | maryam@bambuser.com

eller besök bambuser.com/ir

Certified Advisor

Svensk Kapitalmarknadsgranskning AB | 011 32 30 732 | ca@skmg.se

Denna information är sådan information som Bambuser AB (publ) är
skyldig att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning.
Informationen lämnades, genom nedanstående kontaktpersons försorg,
för offentliggörande den 16 januari 2020.

Bambuser AB grundades 2007 som världens första företag med en
plattform för interaktiv mobil live-video-sändning och är en ledande
leverantör inom livevideosegmentet. Under 2019 introducerade Bambuser
Live Video Shopping vilket möjliggör live shopping direkt på
varumärkens hemsida. Bambuser är noterat på Nasdaq First North Growth
Market och har huvudkontor i Stockholm.

-----------------------------------------------------------
https://news.cision.com/se/bambuser/r/bambuser-gar-in-i-lyxsegmentet---i...
https://mb.cision.com/Main/15749/3009854/1175148.pdf

Författare Cision News

Tala om vad ni tycker

Tala om vad ni tycker

Ni är just nu inne på en betaversion av nya aktiespararna. Lämna gärna feedback på vad ni tycker i formuläret nedan.