Bli medlem
Bli medlem

Du är här

2013-05-24

Bank: Storföretag värderar kvalité och stabilitet - Ernst&Young

STOCKHOLM (SIX) 89 procent av storföretagskunderna inom
banksektorn anger tjänstekvalité som en viktig faktor för
kundnöjdhet. 82 procents listar den upplevda produktkvalitén i
bankens tjänster och 76 procents uppger stabiliteten i banken,
där kunderna löpande efterfrågar information kring bankens
finansiella styrka, även informellt vid kundmöten.

Det framgår av en undersökning av Ernst & Youngs kring
kundnöjdhet som citeras av Karin Sancho, ansvarig för
konsulttjänster inom Corporate Banking vid Ernst & Young, under
konferensen DI Bank i Stockholm på fredagen.

Ernst & Young noterar hur storföretagen i dag lägger väldigt
mycket tid på att utvärdera sina relationer med sina banker och
att de försöker bevaka hur hög lönsamhet bankerna har på deras
finansiering, säger Sanscho vidare.

Även bankerna själva analyserar i dag sina kundrelationer på
ett helt annat sätt jämfört med för 10 års sedan då det bland
annat var nästan otänkbart att avbryta en kundrelation,
fortsätter Sancho.

Johan Eklund
SIX News

Mattias Magnusson
mattias.magnusson@six.group.se
SIX News

Författare TIC

Tala om vad ni tycker

Tala om vad ni tycker

Ni är just nu inne på en betaversion av nya aktiespararna. Lämna gärna feedback på vad ni tycker i formuläret nedan.