Bli medlem
Bli medlem

Du är här

2014-06-10

BillerudKorsnäs: BillerudKorsnäs förpackar Spotify

BillerudKorsnäs och Berghs School of Communication ger Spotify en
fysisk form. Samarbetet kallas SPICE:14 och är årets upplaga av en
förpackningsdesigntävling för studenter på Berghs. Det här är första
gången som ett online-varumärke förpackas fysiskt.

För femte året i rad genomförs SPICE (Sustainable Packaging &
Innovation Communication Event). Första året var det enbart en
tävling som studenterna på Berghs deltog i, men numera ingår SPICE
som en del i kursen "Hållbar Förpackningsdesign" på Berghs.

I år är den svenska internationella musiktjänsten Spotify
uppdragsgivare till SPICE. Företaget vill testa att nå ut på ett
annat sätt med sin online-musiktjänst.

- Vi är mycket glada över att få medverka i SPICE. Vi får många
förfrågningar, anledningen till att vi tackade ja till detta var att
det kändes välorganiserat och planerat. Det fanns också en given
tidplan för oss att ta ställning till, säger Jonathan Forster, MD för
Spotify Norden. Spotify slipar för närvarade på den brief som
studenterna får när kursen inleds i slutet av september.

- Vi vill att det ska vara kul för både Spotify och studenterna, men
ändå så pass snävt definierat att de vet vad de har att förhålla sig
till och vad vi vill uppnå. Det blir spännande att se vilka kreativa
lösningar studenterna tar fram under hösten, säger Jonathan Forster.

Jimmy Nyström, Business Development Director på BillerudKorsnäs och
projektledare för SPICE:14 menar att BillerudKorsnäs gillar att
utmana det konventionella och finna nya förpackningslösningar.

- Det här är första gången som vi är med och förpackar ett
internationellt välkänt digitalt varumärke vilket visar att även
digitala varumärken behöver fysisk förpackning för att nå sin
målgrupp.

- Samarbetet med BillerudKorsnäs ligger i linje med Berghs sätt att
bygga sina heltidsutbildningar; verklighetsnära case med stöd av
branschkunniga specialister, säger Pål Pettersson, ämnesansvarig
Grafisk Design, Berghs School of Communication

.

För ytterligare information kontakta:

Jimmy Nyström, Business Development Director på BillerudKorsnäs

+46 70 383 24 42

jimmy.nystrom@billerudkorsnas.com

Pål Pettersson, ämnesansvarig Grafisk Design, Berghs School of
Communication.

+46 70 254 02 39

pal.pettersson@berghs.se

BillerudKorsnäs erbjuder högkvalitativt papper och spetskunskap inom
förpackningar. Tillsammans med vårt globala nätverk av konverterare
utvecklar vi smartare förpackningslösningar som sparar kostnader,
stärker varumärken genom förbättrad design, bidrar till smidigare
logistik och en renare miljö. Vi omsätter 20 miljarder SEK och har
4300 anställda i 13 länder. www.billerudkorsnas.se

-----------------------------------------------------------
http://news.cision.com/se/billerudkorsnas/r/billerudkorsnas-forpackar-sp...
http://mb.cision.com/Main/66/9599150/255147.pdf

Författare Hugin

Tala om vad ni tycker

Tala om vad ni tycker

Ni är just nu inne på en betaversion av nya aktiespararna. Lämna gärna feedback på vad ni tycker i formuläret nedan.