Du är här
Borås Tidning har använt Mobile Loyaltys teknik vid auktion
Borås Tidning har genomfört sin första auktion med ADONnews, som är en
produkt från Mobile Loyalty. Tidningen genomförde auktionen "BjudBT" med
ett mycket gott resultat, enligt ett pressmeddelande.
Borås Tidning har en digital räckvidd om 145.000 unika läsare i veckan.
"Auktionen löpte under tio dagar och en majoritet av varorna såldes, vilket
är ett mycket bra resultat och vi är nöjda med auktionens genomförande"
säger Catrin Ljung, annonschef på Borås Tidning.
Tidningens säljkår genomför annonsförsäljningen gentemot annonsörerna och
producerar själva auktionen via Mobil Loyaltys tjänst ADONnews.
Annonsörerna erhåller ett annonsvärde motsvarande varans butikspris.
"Auktionsdelen i ADONnews ger ett bra komplement till hur en lokal tidning
kan använda ADONnews för att skapa ett stort värde för sina annonsörer och
generera direktförsäljning och intäkter till den lokala detaljhandeln",
säger Andreas Ericsson, operativ chef på Mobile Loyalty.
Bolagets målsättning är att öka antalet auktioner samt att auktionerna
löper över större delen av året som ett starkt komplement till den löpande
annonseringen via ADONnews.
Henrik Öhlin
henrik.ohlin@finwire.se, 0703-21 06 99
Nyhetsbyrån Finwire