Bli medlem
Bli medlem

Du är här

2019-11-15

CLAS OHLSON: PLANERAD PLATTFORMUPPGRADERING TYNGDE ONLINE OKT

STOCKHOLM (Nyhetsbyrån Direkt) Clas Ohlsons försäljning online minskade med 8
procent i oktober till 37 miljoner kronor (40). Utvecklingen påverkades av en
planerad uppgradering av e-handelsplattformen i mitten av oktober som
tillfälligt medförde minskad trafik till sajten.

Det framgår av Clas Ohlsons månadsrapport för oktober.

"Tidpunkten för uppdateringen valdes för att ge bästa möjliga förutsättningar
för de viktiga försäljningsmånaderna november och december. Uppgraderingen
ger en förbättrad kundupplevelse i såväl mobil, platta som dator, samt en mer
skalbar plattform som möjliggör en snabbare utvecklingstakt", skriver Clas
Ohlson.

---------------------------------------
Kristine Trapp +46 8 5191 7927

Nyhetsbyrån Direkt

Författare Direkt News

Tala om vad ni tycker

Tala om vad ni tycker

Ni är just nu inne på en betaversion av nya aktiespararna. Lämna gärna feedback på vad ni tycker i formuläret nedan.