Bli medlem
Bli medlem

Du är här

2016-11-22

Community Entertainment: En av Sveriges största tidningar Metro ny kund

Metro har länge varit en av Sveriges största tidningar, med över en
miljon läsare på vardagar. På senare tid har man dessutom gjort stora
digitala satsningar, och man har bland annat startat upp en branded
content-avdelning, där man fokuserar på att skapa engagerande
innehåll i samarbete med annonsörer.

Detta är en inriktning som vårt verktyg Quiz Widget, och även
gamification i stort, lämpar sig ypperligt för. Detta tyckte även
Metro och de har valt att teckna en årslicens för verktyget. Metro
inledde samarbetet med en månadslång kampanj tillsammans med Mr
Green, en av de största aktörerna inom onlinekasinon och betting.
Under kampanjen gjorde Metro imponerande två quizer om dagen i vårt
verktyg, och mottagandet från Metros läsare var väldigt positivt och
quizerna spelades av tiotusentals personer.

"Det är jättekul att kunna göra det här tillsammans, det tycker vi och
det tycker inte minst våra läsare. Alla pratar om gamification just
nu och vi tror att det här är framtiden för branded content. Det här
är ett sätt att aktivera läsaren och göra den till användare. Aktiva
användare är mer mottagliga för budskap och därför är det här en
lösning som alla vinner på", säger Tomas Lundin, Commercial Editor på
Metro.

Community Entertainments VD Tomas Järnstål ser mycket ljust på
samarbetet med Metro och även företagets framtid inom branded
content-nischen.

"Att samarbeta med Metro, och i förlängningen även andra byråer och
avdelningar med inriktning på branded content och native advertising,
är ett nytt och spännande spår för oss. Vår produkt är som
skräddarsydd för just dessa syften och vi hoppas och tror att denna
typ av samarbeten kommer att öka markant den kommande tiden.

Det är vaket av Metro att bygga upp en egen avdelning för just branded
content, något som verkligen ligger i tiden, och det är väldigt
inspirerande för oss att vara med på den resan", säger Tomas
Järnstål.

Quiz Widget finns antingen som färdig produkt eller i licensform, där
en årslicens ligger på 150 - 200 TKR/domän beroende på upplägg.

Kontaktperson:
Tomas Järnstål - VD Community Entertainment 0736-89 99 15,
tomas@comentab.se

-----------------------------------------------------------
http://news.cision.com/se/community-entertainment/r/en-av-sveriges-stors...
http://mb.cision.com/Main/11571/2128140/593544.pdf

Författare ATORG

Tala om vad ni tycker

Tala om vad ni tycker

Ni är just nu inne på en betaversion av nya aktiespararna. Lämna gärna feedback på vad ni tycker i formuläret nedan.