Bli medlem
Bli medlem

Du är här

2017-12-20

Community Entertainment: Vi korar Sveriges främsta SHL-expert tillsammans med NordicBet

Vi har gått samman med SHL:s huvudsponsor NordicBet för en stor
quizkampanj inför årsskiftet, i samarbete med SHL. Konceptet är
framtaget av Community Entertainment och det involverar samtliga 14
SHL-klubbar och deras fans.

"Sveriges främsta SHL-expert" är namnet på kampanjen och det handlar
om just det - att kora den bland hockeyfansen som kan mest om
SHL-klubbarna och SHL i stort. Upplägget består av två delar, en
kvalificeringsomgång och en final. I kvalomgången svarar fansen på
frågor om sin egen klubb. De bästa från varje klubb kvalificerar sig
för en final, där den slutliga vinnaren vinner 20 000 kronor - varav
hälften skänks till valfri hockeyförening.

Alla quiz spelas i Quiz Widget, vår quizklient, och fansen har själva
fått bidra med frågor till quizen. Vi har valt ut de bästa frågorna
från fansen och har sedan kompletterat med egenskrivna frågor.

"Vi vill vara en engagerande huvudsponsor till SHL, i vilket vi helt
enkelt vill ge något mer och inte bara visa upp vår logotyp. Ett quiz
som detta ger oss möjligheten att nå ut och samtidigt underhålla alla
hockeyfans där ute. Den envägskommunikativa vägen är sedan länge
förbi", säger Joakim Jörlander, Sponsorship Manager på NordicBet om
kampanjen.

Community Entertainments VD Tomas Järnstål ser mycket positivt på
samarbetet:

"Det är otroligt inspirerande att göra den här kampanjen tillsammans
med två så stora och starka varumärken som SHL och NordicBet. Det som
gör det extra roligt är att det är en idé som har tagits fram på vårt
eget ritbord och som verkligen skapar det engagemang som alltid är
centralt i vår verksamhet. Här får man både samhörighet och rivalitet
- samhörigheten stärks mellan fansen för respektive klubb samtidigt
som man får en positiv rivalitet mellan de olika klubbarnas fans när
man ska kora Sveriges främsta SHL-expert.

Det finns en stor potential för liknande upplägg med andra aktörer och
på helt andra områden, vilket ska bli oerhört spännande att utforska
under det kommande året."

Kampanjen ger, förutom exponering på en mycket intressant marknad, en
betydande intäkt för Community Entertainment.

Kontaktperson:
Tomas Järnstål
VD Community Entertainment Svenska AB (publ.)
0736-89 99 15
tomas@comentab.se

Denna information är sådan information som Community Entertainment är
skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning.
Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för
offentliggörande den 20 december 2017.

Community Entertainment har utvecklat en IT-plattform och en metod där
företag kan skapa egna quizer i kommunikationssyfte. Vi har dessutom
skapat en hög kompetens inom innehållsmarknadsföring, gamification
och quiz. Syftet är att företag på ett engagerande, underhållande och
informativt sätt kan få definierade målgrupper att lära sig mer om
produkter och tjänster, presentera information om interna
målsättningar eller utbilda medarbetare, nyanställda eller
samarbetspartners.

Den standardiserade affärsmodellen bygger dels på licenser, där
uppdragsgivaren tecknar ett avtalsbaserat kontrakt i som längst 12
månader och själv administrerar sina kampanjer samt har egen
inloggning till vår IT-plattform, och dels på anpassade kampanjer
utan tillgång till egen inloggning där vi erbjuder design, utformning
och innehåll - även det i upp till 12 månader i taget.

-----------------------------------------------------------
http://news.cision.com/se/community-entertainment/r/vi-korar-sveriges-fr...
http://mb.cision.com/Main/11571/2419065/769758.pdf

Författare Aktietorget

Tala om vad ni tycker

Tala om vad ni tycker

Ni är just nu inne på en betaversion av nya aktiespararna. Lämna gärna feedback på vad ni tycker i formuläret nedan.