Bli medlem
Bli medlem

Du är här

2018-06-05

Community Entertainment: Vi välkomnar flera nya och stora varumärken till MillionMind

Under våren har vi från koncernhåll framförallt kommunicerat nyheter
kring vårt e-sportbolag Red Reserve, och det har varit lite tystare
kring MillionMind. Det ska inte tolkas som att det inte ständigt
händer saker i bolaget, utan trots att stort fokus i koncernen har
legat på utveckling av olika områden har vi under våren kunnat
välkomna flera stora varumärken i vitt skilda branscher. Bland annat
har Blocket, OKQ8, Barncancerfonden, SF Bio och Öresundskraft valt
att bli kunder hos oss, och inriktningen har varit allt ifrån
engagerande och lättsamma tävlingar till interna utbildningar om
GDPR.

Trenden som vi har sett i flera år, att allt fler företag överger
traditionell marknadsföring med banners och envägskommunikation,
fortsätter och förstärks hela tiden. Många av dagens konsumenter
nöjer sig inte längre med att vara passiva deltagare, utan vill allt
oftare vara mer delaktiga och få ut något själva när de tar del av
marknadsföring. Det gör att företag som tidigare har satsat stort på
annonsering istället väljer att marknadsföra sig på ett annat sätt -
man bjuder på intressant innehåll som är relaterat till företagets
bransch eller produkter, men med mycket mindre påtaglig
varumärkesnärvaro än exempelvis i annonser eller reklamfilmer. Den
här typen av marknadsföring kan utformas på lite olika sätt och
inriktningarna rubriceras ofta som content marketing, native
advertising eller branded content.

Just denna metod lämpar sig perfekt för gamification och quiz, av
flera skäl. Förutom ett roligt och engagerande innehåll får man även
en längre exponeringstid, då deltagarna tenderar att spela ett quiz
flera gånger. Dessutom får deltagarna vanligtvis en mer positiv
känsla kring varumärket, då det förknippas med något lustfyllt och
inspirerande. En ytterligare bonus är att man tack vare
gamificationinslaget och variationen i frågetyper kommer ihåg
informationen långt bättre än när man passivt tar del av något. Det
gör att man i framtiden kommer att minnas mer om varumärket än om man
hade sett en annons eller läst en text, och det ökar också chansen
att man väljer just det företagets produkter eller tjänster. Just
detta gör dessutom att gamification i quizform är ett utmärkt verktyg
i olika typer av utbildningar, där målgruppen deltar med glädje och
lägger informationen på minnet.

"Det är väldigt glädjande att stora varumärken fortsätter att välja
våra tjänster när de vill marknadsföra sig och informera sina kunder
och följare, samt utbilda sina medarbetare. Efter en tid under årets
första hälft där huvudfokuset har legat på utveckling av såväl teknik
som affärsområden hoppas och tror vi dessutom att det blir en
ordentlig skjuts efter sommaren, då hösten traditionellt är en stark
period för oss försäljningsmässigt", säger Community Entertainments
och MillionMinds vd Olav Törnblom.

För ytterligare information, kontakta:
Olav Törnblom
VD Community Entertainment Svenska AB (publ)
0702-19 04 06
olav@comentab.se
www.comentab.se
www.millionmind.com

Community Entertainment har utvecklat en IT-plattform och en metod där
företag i kommunikations- eller utbildningssyfte specialbeställer
quizer från oss eller genom en licensmodell skapar egna quizer i
verktyget Quiz Widget.

Plattformen bygger på gamification, något som de senaste åren har
visat sig vara en viktig faktor för att skapa engagemang online.

I och med förvärvet av Red Reserve är bolaget numera även en stor
aktör i e-sportbranschen.

-----------------------------------------------------------
http://news.cision.com/se/community-entertainment/r/vi-valkomnar-flera-n...
http://mb.cision.com/Main/11571/2540067/854468.pdf

Författare Aktietorget

Tala om vad ni tycker

Tala om vad ni tycker

Ni är just nu inne på en betaversion av nya aktiespararna. Lämna gärna feedback på vad ni tycker i formuläret nedan.