Bli medlem
Bli medlem

Du är här

2016-04-04

Coor Service Management: Coor Service Management förlänger avtal med Det Norske Veritas (DNV)

Det förlängda avtalet avser drift och underhåll av DNV:s fastigheter i
Høvik utanför Oslo, och består av fasta abonnemangstjänster och
möjlighet till projektvolymer som uppskattas till 35 MNOK per år.
Avtalet löper i två år med möjlighet till förlängning i ytterligare
två år.

Det Norske Veritas (DNV) har sitt huvudkontor i Veritasparken, som
ligger i Høvik utanför Oslo (Norge). Samarbetet mellan Coor och DNV
inleddes 2005. Avtalet innebär att Coor ska ansvara för att utveckla
och sköta drift- och underhållstjänster i DNV:s fastigheter, som
motsvarar en yta om 100 000 kvm, samt skötsel av övriga parkytor i
Veritasparken.

- Vi är mycket stolta och glada över samarbetet med DNV, som är en av
våra äldsta kunder i Norge. DNV är en kund med höga krav, och vår
uppgift är nu att i nära samarbete med deras beställarorganisation
fortsätta utveckla våra tjänster och vår leverans så att de stödjer
DNV och alla besökare i Veritasparken på bästa sätt, kommenterar
Nikolai Utheim, vd, Coor Service Management i Norge.

Coors norska verksamhet har vuxit kraftigt de senaste åren.

- Under 2015 ökade omsättningen i den norska verksamheten kraftigt.
Coor i Norge har nu nära 1 400 medarbetare och omsätter över 2
miljarder kronor. Vi ser fortsatta affärsmöjligheter på den norska
marknaden. En av de stora fördelarna med att outsourca FM-tjänster
till en specialist är att vi kan utföra dem bättre och billigare,
vilket innebär affärsmöjligheter i branscher och tider med svag
ekonomisk utveckling, inte minst den norska olje- och gassektorn,
säger Mikael Stöhr, vd och koncernchef, Coor Service Management.

Mer information, pressbilder etc finns på www.coor.com. För
ytterligare information, kontakta:

Mikael Stöhr (mikael.stohr@coor.com), Vd och koncernchef, Coor Service
Management, +46 10 559 59 35, mikael.stohr@coor.com

Nikolai Utheim (http://Mailto:nikolai.utheim@coor.com), Vd, Coor
Service Management i Norge, +47 976 97 167, nikolai.utheim@coor.com

Åsvor Brynnel (http://Mailto:asvor.brynnel@coor.com), Hållbarhets- och
Kommunikationschef, + 46 10 559 54 04, asvor.brynnel@coor.com

Coor Service Management är en av Nordens ledande serviceleverantörer
inriktad främst mot integrerade och komplexa facility management
(FM)-uppdrag. Coor erbjuder specialistkompetens inom
arbetsplatsservice (soft FM), fastighetsservice (hard FM) och
strategiska rådgivningstjänster. Coor skapar värde genom att leda,
utveckla och effektivisera kundernas serviceverksamheter så att de
över tid stödjer kundernas kärnverksamhet optimalt. Bland kunderna
finns ett stort antal mindre och större företag och offentliga
verksamheter i Norden, bland annat AB Volvo, Aibel, Det Norske
Veritas, E.ON, Ericsson, EY, Evry, Kemira Kemi, NCC, Saab, Sandvik,
SAS, Skanska, Statoil, TeliaSonera, Vasakronan, Vattenfall och Volvo
Cars.

Coor Service Management startade sin verksamhet 1998 och är sedan juni
2015 noterat på Nasdaq Stockholmsbörsen. Bolaget har cirka 6 400
medarbetare (FTE) främst i Sverige, Danmark, Norge, och Finland, och
årsomsättningen är cirka 7 500 MSEK (rullande 12-månadersomsättning).
Coor tar ansvar för den verksamhet som bedrivs i förhållande till
kun-der, medarbetare och ägare, men också för hur den påverkar
samhället och miljön i ett bredare perspektiv. Läs mer på
http://www.coor.com/

-----------------------------------------------------------
http://news.cision.com/se/coor-service-management/r/coor-service-managem...
http://mb.cision.com/Main/8962/9948198/495878.pdf

Författare WKR

Tala om vad ni tycker

Tala om vad ni tycker

Ni är just nu inne på en betaversion av nya aktiespararna. Lämna gärna feedback på vad ni tycker i formuläret nedan.