Bli medlem
Bli medlem

Du är här

2016-02-26

Coor Service Management: Resultatet av 2015 års miljögranskning visar att miljön är ett prioriterat område

Sedan 2010 genomför Coor Service Management en omfattande
miljögranskning av den service som utförs i kundernas verksamheter
med hjälp av det egna miljöverktyget Coor Green Services. Efter 2015
års granskning har fler kunder uppnått guldnivån - trots att färre
verksamheter reviderades.

Coor genomför varje år en omfattande miljögranskning av de
servicetjänster som utförs i kundernas kontor, fastigheter eller
andra anläggningar. Granskningen utförs med hjälp av Coors eget
verktyg Coor Green Services, som är unikt i den mening att det täcker
alla de tjänster som Coor levererar - inte bara enstaka produkter
eller tjänster.

Under 2015 granskades serviceverksamheten vid 86 anläggningar, varav
77 anläggningar (eller 89,% procent) uppnått silver- eller guldnivå.
Detta är en förbättring jämfört med föregående år, då 68 procent av
de granskade siterna belönades med silver- eller guldnivå. De kunder
och anläggningar som uppnått guldnivån presenteras nedan.

- Det är med stor glädje vi kan konstatera att resultatet förbättras
år från år. Det visar att våra kunder tycker att miljön är
prioriterad - och att man är beredd att vidta åtgärder för att minska
sin klimatpåverkan, säger Maria Eriksson, ansvarig för miljöfrågor på
Coor Service Management.

Coor Green Services är ett dynamiskt verktyg, och kriterierna ses över
regelbundet för att garantera att det representerar en god
miljöstandard. På begäran från några av bolagets större kunder kommer
verktyget under 2016 att kompletteras med en platinumnivå.

- Hållbarhetsfrågor är viktiga för oss på Coor, och verktyget Coor
Green Services hjälper oss att föra en proaktiv dialog om
miljöförbättrande åtgärder med våra kunder. Vår målsättning är att
verktyget ska utmana våra kunder att hela tiden välja mer
miljövänliga lösningar. Vår förhoppning är att införandet av en
platinumnivå kan fungera som ytterligare en sporre, säger Maria
Eriksson.

Varje år utser också Coor i Sverige "Årets Miljöstjärna". Utmärkelsen
går till en kund som utmärkts sig särskilt inom miljöområdet, och
tillkännages i samband med en prisceremoni under våren.

Mer information om Coor Green Services finns på vår hemsida eller på
en presentationsfilm som du hittar här:
https://www.youtube.com/watch?v=R5F0BxTGX1c

Mer
information,
pressbilder
etc finns på
www.coor.com.
För
ytterligare
information,
kontakta
Maria Samordnare, HSEQ, +46 8 553 maria.eriksson3@coor.com
Eriksson Coor Service 966 24
Management
Åsvor Brynnel Hållbarhets- och +46 asvor.brynnel@coor.com
Kommunikationschef, 8 553 954
Coor Service 04
Management

De 38 kontor/anläggningar som 2015 uppnådde Coor Green Services Gold
var:

Arabiakeskus

CGI, Karlstad

Coor Service Management, Kista

DNVE Stavanger

DR (Danish Radio)

Ericsson, Copenhagen

Ericsson, Jorvas

Ericsson, Kumla

Ericsson, Borås

Ericsson, Linköping

Ericsson, Luleå

Ericsson, Lund

E.ON, Stockholm

Fortum, Karlstad

GN Store Nord A/S

ICA, Helsingborg

ICA, Kungälv

ICA, Kallebäck

ICA, Kalhäll

ICA, Borås

ICA, Solna

ICA, Sundbyberg

ICA, Västrås Mimer

ICA, Västerås Hacksta

ICA, Umeå

LF, Stockholm

Microsoft, Kista

Microsoft, Lysaker

NCC, Stockholm

NCC, Umeå

Oulun Yliopisto

Skype Sweden, Stockholm

Technopolis Kuopio

TeliaSonera, Trondheim

Vasakronan, Regionkontor Uppsala

Vasakronan, Regeringsgatan

Vasakronan, Solna Access

Vasakronan, KlaraZenit

Coor Service Management är en av Nordens ledande serviceleverantörer
inriktad främst mot integrerade och komplexa facility management
(FM)-uppdrag. Coor erbjuder specialistkompetens inom
arbetsplatsservice (soft FM), fastighetsservice (hard FM) och
strategiska rådgivningstjänster. Coor skapar värde genom att leda,
utveckla och effektivisera kundernas serviceverksamheter så att de
över tid stödjer kundernas kärnverksamhet optimalt. Bland kunderna
finns ett stort antal mindre och större företag och offentliga
verksamheter i Norden, bland annat AB Volvo, Aibel, Det Norske
Veritas, DR (Dansk Radio), E.ON, Ericsson, EY, Evry, Kemira Kemi,
NCC, Saab, Sandvik, SAS, Skanska, Statoil, TeliaSonera, Vasakronan,
Vattenfall och Volvo Cars. Coor Service Management startade sin
verksamhet 1998 och är sedan juni 2015 noterat på Nasdaq
Stockholm-börsen. Bolaget har cirka 6 400 medarbetare (FTE) främst i
Sverige, Danmark, Norge, och Finland, och årsomsättningen är cirka 7
500 MSEK. Coor tar ansvar för den verksamhet som bedrivs i
förhållande till kunder, medarbetare och ägare, men också för hur den
påverkar samhället och miljön i ett bredare perspektiv. Läs mer på
http://www.coor.com/.

-----------------------------------------------------------
http://news.cision.com/se/coor-service-management/r/resultatet-av-2015-a...
http://mb.cision.com/Main/8962/9925325/482415.pdf

Författare WKR

Tala om vad ni tycker

Tala om vad ni tycker

Ni är just nu inne på en betaversion av nya aktiespararna. Lämna gärna feedback på vad ni tycker i formuläret nedan.