Bli medlem
Bli medlem

Du är här

2015-10-21

DGC One: DGC vinnare i Migrationsverkets upphandling av kontaktcenter

Migrationsverket har upphandlat en ny kontaktcenterlösning.
Upphandlingen omfattar kontaktcentertjänster för 150-450 agenter.
Migrationsverket har nu meddelat i sitt tilldelningsbeslut att DGC
har vunnit upphandlingen.

Ett kommande avtal är planerat att sträcka sig över 3 år med en option
om förlängning i ytterligare 1+1 år. DGC beräknar att avtalsvärdet
över de första 3 åren är cirka 30 mkr.

Observera att detta beslut inte är att betrakta som ett undertecknat
avtal då tilldelningsbeslutet kan bli föremål för överprövning och
således kan undanröjas av beslut i domstol.

- Många tilldelningsbeslut blir överklagade så det kan ta lång tid
innan vi har ett giltigt avtal, men vi ser ändå detta som en
framgång. Att vi vinner den här upphandlingen i högsta möjliga
konkurrens visar att vi har ett bra erbjudande inom kontaktcenter och
det är en tillväxtmarknad för oss, säger Mattias Wiklund,
försäljningschef på DGC.

För mer information, kontakta:
Mattias Wiklund, försäljningschef och vice vd DGC One AB, telefon: +46
8 506 50216 eller +46 70 626 28 01, e-post: mattias.wiklund@dgc.se

Jakob Tapper, informationsansvarig DGC One AB, telefon: +46 8 506
50218 eller +46 739 81 63 33, e-post: jakob.tapper@dgc.se

Om DGC
DGC är en nätoperatör som utvecklar och säljer datakommunikations-,
drift- och telefonitjänster i ett eget rikstäckande nät till kunder
som har verksamhet på många platser. DGC startades 1991 och DGC:s
aktie är noterad på Nasdaq Stockholm. För mer information om DGC, se
www.dgc.se.

Informationen lämnades för offentliggörande den 22 oktober 2015,
klockan 08.00.

-----------------------------------------------------------
http://news.cision.com/se/dgc-one/r/dgc-vinnare-i-migrationsverkets-upph...

Författare WKR

Tala om vad ni tycker

Tala om vad ni tycker

Ni är just nu inne på en betaversion av nya aktiespararna. Lämna gärna feedback på vad ni tycker i formuläret nedan.