Bli medlem
Bli medlem

Du är här

2015-09-23

Dicom: Tydlig verksamhetsförståelse grundläggande för Norstedts nya IT-driftavtal

Pressmeddelande 2015-09-23

Norstedts Förlagsgrupp har valt Dicom som ny IT-partner för att
hantera och utveckla driften av förlagets centrala IT-system. En
viktig del i upphandlingen var att hitta en flexibel och samtidigt
erfaren leverantör som kan erbjuda ett nära samarbete och djup
förståelse för Norstedts verksamhet. Ett treårigt avtal har tecknats
som omfattar övertagandet av Norstedts centrala driftmiljö inklusive
arbetsplatstjänster och support för företagets användare.

Norstedts som grundades 1823 ingår i Norstedts Förlagsgrupp där även
Rabén & Sjögren ingår, ett av Sveriges ledande barn- och
ungdomsförlag. Volymerna i förlagets produktionssystem är omfattande
och det är avgörande att systemdriften inte bara fungerar
klanderfritt utan också stödjer verksamhetens förutsättningar och
bidrar till verklig affärsnytta.

- Tillgängligheten till våra system är oerhört viktig och att IT-driften ska vara stabil och säker är därför en förutsättning för att vår produktion och verksamhet ska fungera, säger Stefan Tiderman på Norstedts Förlagsgrupp AB. Inför ett omfattande boksläpp så som exempelvis "Millenium 4" är detta extremt viktigt och är ett skäl till att vi valde Dicom som leverantör. Vi ser också att en IT-partner måste kunna erbjuda andra komponenter såsom innovationsförmåga, lyhördhet och flexibilitet för att vi tillsammans ska kunna utveckla ett nära och långsiktigt samarbete. Jag hoppas och tror att vi funnit det samarbetet med Dicom som dessutom tydligt visar att vi är en prioriterad kund.

- Vi är otroligt glada för det förtroende vi fått av Norstedts, säger Claes Willén, VD på Dicom. Det är också spännande att vara med och se hur marknadens och våra kunders behov utvecklas. Standardiserade krav på tillgänglighet, säkerhet och effektivitet i IT-leveranser kompletteras alltmer med krav på verksamhetsförståelse, flexibilitet och ett nära ömsesidigt samarbete. Jag tycker att det är en utveckling i rätt riktning för att uppnå verklig kundnöjdhet och vi ser fram emot att tillsammans med Norstedts förädla deras centrala IT-miljö för att på bästa sätt stödja verksamheten framåt.

Kundnöjdhet - en central del i Dicoms kundsamarbeten
I analysföretaget Radars årliga rapport avseende kundnöjdhet inom IT
branschen har Dicom placerat sig i topp de senaste fyra åren. För
Dicom är detta ett tydligt bevis på företagets fokus och strategi för
kvalitét och kundnöjdhet i sina uppdrag.

----------------------------------------------------------------------

För mer information, kontakta:
Claes Willén, VD Dicom Data, Tfn 0733-877 877, e-post: claes@dicom.se
Stefan Tiderman, Norstedts Förlagsgrupp, Tfn: 010 744 2164, e-post:
stefan.tiderman@norstedts.se

Om Dicom
Dicom Data är din trygga IT-partner som gör livet lite enklare genom
att ta hand om dina IT lösningar. Vi levererar trygg drift av
systemen och alltid snabb service och support. Vi tar hand om hela
din IT miljö, från servrar, nätverk, Internet, backup till kontorets
lokala IT-behov i form av t.ex. nätverk och Wifi. Vi tar även ansvar
för dina arbetsplatser också, både Mac- och PC-lösningar samt
iPads/Android.

-----------------------------------------------------------
http://news.cision.com/se/dicom/r/tydlig-verksamhetsforstaelse-grundlagg...
http://mb.cision.com/Main/5525/9835335/422777.pdf

Författare WKR

Tala om vad ni tycker

Tala om vad ni tycker

Ni är just nu inne på en betaversion av nya aktiespararna. Lämna gärna feedback på vad ni tycker i formuläret nedan.