Bli medlem
Bli medlem

Du är här

2014-03-14

DORO AB: Doro öppnar butik i Paris och ökar satsningen på direkta försäljningskanaler

Doro AB
Börsmeddelande

Doro öppnar butik i Paris och ökar satsningen på direkta försäljningskanaler

Lund, 2014-03-14 09:00 CET (GLOBE NEWSWIRE) --

Doro tillkännager idag öppnandet av den första Doro-butiken - ett led i en ökad
satsning på direkta försäljningskanaler. Butiken ligger i Paris, Frankrike, och
kommer att erbjuda kunderna Doros hela produkt- och serviceutbud.

Samtidigt som Doro i år firar sitt 40-årsjubileum fortsätter bolaget sin
strategi att utveckla varumärket och komma närmare slutanvändarna genom
öppnandet av butiken i Paris. Doros verksamhet utvecklas alltmer från att sälja
endast produkter till att erbjuda målgruppen en komplett upplevelse som även
innefattar tjänster. En fysisk butik fyller därmed en viktig funktion i att
kunna leverera den upplevelsen. Butiken kommer att ha Doros hela sortiment -
som smarta enheter, mobiltelefoner och telecare-lösningar - vilket gör det
möjligt för slutanvändaren att utforska funktioner, få experthjälp och köpa
till premiumtjänster.

"I år kommer vi att växla upp vår satsning inom direktförsäljning. Å ena sidan
ser vi att konsumtionen bland seniorer växer inom denna kanal, men det är också
ett mycket bra sätt att göra hela vårt erbjudande lättillgängligt för vår
målgrupp och för de som vill köpa och ge bort i present. Att vara i nära
kontakt med våra slutanvändare bidrar dessutom till att vi får ännu bättre
inblick i deras behov och därmed kan utveckla och förbättra våra produkter ",
säger Jérôme Arnaud, Doros VD och koncernchef.

Butiken i Paris kommer att följas av en stegvis lansering av Doros egen
e-handel, med planerad lansering på flera viktiga marknader under 2014.

För mer information, vänligen kontakta
Jérôme Arnaud, VD och koncernchef Doro, +46 (0) 46 280 50 05

Om Doro
Doro AB är ett svenskt börsnoterat företag grundat 1974 i Lund. År 2007
lanserade de sin första enkla och användarvänliga mobiltelefon och är idag
global marknadsledare inom denna kategori. Doros produkter och lösningar finns
tillgängliga i över 30 länder på fem kontinenter och i utbudet ingår
mobiltelefoner, applikationer och mjukvara, fast telefoni, telecare och
lösningar inom mHealth. Företagets målsättning är att skapa förutsättningar för
fler att anamma ny teknik och har genom åren tilldelats flera internationella
priser och utmärkelser för både design och innovativ produktutveckling. 2013
omsatte Doro 1 142,5 Mkr och aktien är noterad på OMX Nasdaq Stockholm,
Nordiska listan, Small-cap. www.doro.com.

Författare SSE

Tala om vad ni tycker

Tala om vad ni tycker

Ni är just nu inne på en betaversion av nya aktiespararna. Lämna gärna feedback på vad ni tycker i formuläret nedan.