Du är här

2018-03-14

Edgeware: För nionde året: Edgeware presenterar nyheter på NAB Show 2018, Nordamerikas största mässa inom TV & Video

NAB Show är Edgewares viktigaste mässa i Nordamerika för att möta
kunder och partner från USA samt Latinamerika. På årets mässa
medverkar Edgeware med monter samt lokal och internationell personal.
En rad produktnyheter presenteras, exempelvis en ny produkt för
personanpassad TV-reklam Edgeware Ad Enabler, en uppdaterad version
av Edgeware CDN Selector samt piratskydd med Edgeware TV Watermarker.

Mässan arrangeras av branschorganet NAB, National Association of
Broadcasters, på Las Vegas Convention Center och samlar TV- och
innehållsindustrins ledande aktörer och deras kunder. Edgeware har
varit med på mässan sedan 2007 och den är tillsammans med IBC och
BroadcastAsia Edgewares viktigaste mässor.

- På NAB Show 2018 kan vi presentera hela vår produktportfölj och
tillsammans med kunder och prospekts djukdyka i demonstrationer och
gemensamma möjligheter. Det är en värdefull möjlighet att presentera
nyheter men också att plocka upp trender i utvecklingens framkant.
Mässan är vårt viktigaste kundevent i Nordamerika och 2018 är vi
laddade med vår hittills starkaste produktportfölj, berättar Karl
Thedéen, VD Edgeware.

Bland nyheterna finns Edgewares helt nyutvecklade produkt för
personanpassad reklam, Edgeware Ad Enabler som gör det möjligt att
inkludera reklam i program med exakthet, vilket adderar
reklamprecision mellan program och annonsmaterial. Vidare så
presenteras Edgewares uppgraderade CDN Selector som utvecklat stöd
för alla ledande CDN-leverantörer, såsom Akamai, Level3 och Amazon
Web Services och är designad för att enkelt kunna konfigureras för
nya CDN-leverantörer. Ad Enabler, CDN Selector och TV Watermarker är
alla mjukvaruprodukter som kan köras på standard-hårdvara i
datacenter, och presenteras för första gången på NAB Show.

Johan Bolin, produktchef, kommenterar uppgraderingen av Edgeware CDN
Selector.

- Genom att integrera vår leveransplattform med existerande
CDN-tjänster ger vi innehållsägare det bästa av två världar. De kan
dels leverera majoriteten av sitt innehåll via sitt eget TV CDN, med
lägre kostnad och högre kontroll och tillförlitlighet, samtidigt som
de använder CDN-tjänster för att nå kunder utanför sina
hemmamarknader samt hantera kapacitetstoppar, säger Johan Bolin.

På NAB presenteras även en unik studie om utvecklingen inom stöld av
TV- och videoinnehåll och hur det kan minskas med Edgewares
prisvinnande produkt Edgeware TV Watermarker som också kommer att
demonstreras i montern.

7-12 april i Las Vegas. Edgeware finns i monter SU10201CM.
www.nabshow.com

Presskontakt: Olof Engvall, +46 736-612043. olof.engvall@edgeware.tv

OM EDGEWARE Edgeware erbjuder ledande operatörer och
innehållsleverantörer produkter som möjliggör distribution av moderna
TV- och videotjänster i stor skala till låga kostnader. Edgewares
unika teknologi ger innehållsleverantörerna kontroll och information
om användarbeteende samtidigt som deras kunder får fantastiska
tittarupplevelser. Edgeware nådde under 2017 en omsättning på 237
miljoner kronor. Edgeware har huvudkontor i Stockholm samt
dotterbolag i USA och kontor i Hong Kong och Mexiko. Dessutom har
Edgeware säljare och tekniskt säljstöd på flera platser i Europa,
Asien och Nord- och Latinamerika. För mer information besök
https://corporate.edgeware.tv

-----------------------------------------------------------
http://news.cision.com/se/edgeware/r/for-nionde-aret--edgeware-presenter...
http://mb.cision.com/Main/15031/2471020/805259.pdf

Författare Cision

Tala om vad ni tycker

Tala om vad ni tycker

Ni är just nu inne på en betaversion av nya aktiespararna. Lämna gärna feedback på vad ni tycker i formuläret nedan.