Bli medlem
Bli medlem

Du är här

2014-08-27

Egmont Publishing: Så tycker Hemmets Journal-läsarna om partiledarna!

Vilken partiledare skulle du köpa en begagnad bil av? Vem gråter mest
på bio? Vem blir argast i trafiken? Detta är några av de tolv frågor
Hemmets Journal ställde till sina läsare för ett par månader sedan.
Nu är enkätsvaren sammanräknade och partiledarna för de åtta
riksdagspartierna har fått sin "dom".

Vilken partiledare skulle du helst köpa en begagnad bil av?

Svar: Stefan Löfven

Vilken partiledare blir argast i trafiken?

Svar: Jan Björklund

Vilken partiledare vill du inte ha som granne?

Svar: Jimmie Åkesson

Hemmets Journal lät sina läsare svara på tolv frågor - via brev eller
på webben - för att få veta mer om hur man ser på de svenska
partiledarna. En helt ovetenskaplig och inte särskilt allvarligt
menad undersökning av mjuka värden.

Genomgående var att Stefan Löfven och Jonas Sjöstedt fick många röster
på de allra flesta frågor. Minst engagerande tycks folkpartiledaren
Jan Björklund vara. Han fick minst antal röster sammanlagt, även om
han knappt "segrade" på frågan ovan.

Sverigedemokraternas Jimmie Åkesson fick flest röster på två mindre
smickrande frågor men fick ganska många röster även på andra, mer
positiva områden.

Sammanlagt inkom ca 400 enkätsvar.

Hela enkätresultatet finns här:

http://www.hemmetsjournal.se/partiledarna

Håkan Ström, chefredaktör Hemmets Journal, 0703-46 57 80,
hakan.strom@egmont.se

Hemmets Journal ges ut av Egmont Publishing som publicerar ett 100-tal
magasin och webbplatser för vuxna och barn i Sverige, däribland
Hemmets Journal, Kalle Anka, Vagabond, Bamse och KING Magazine.
Därutöver har företaget en omfattande eventverksamhet. Företaget
omsätter i Sverige cirka 900 MSEK och har 300 anställda.

Egmont Publishing är en del av koncernen Egmont som är en av Nordens
ledande mediekoncerner med aktiviteter i 30 länder och ca 6 600
medarbetare. Egmont står bl.a. bakom Nordisk Film, TV 2 i Norge,
biografer, tidskriftsförlag, bokförlag, läromedelsförlag, PlayStation
och en rad delägda filmbolag t.ex. Zentropa. Gemensam devis för
koncernen är We bring stories to life - med starka publicistiska
värderingar, kvalitetsinnehåll och bra historier - från
Oscarnomineringar till OS-sändningar. Egmont är en affärsdrivande
stiftelse som omsätter cirka 1,6 miljarder EUR. Varje år delas
närmare 10 miljoner EUR ut för att bidra till att barn och ungdomar
får ett bättre liv. Under 2013 ökade Egmont sina donationer till
allmännyttiga ändamål till 10 miljoner EUR. Donationerna ges till
projekt som skapar ett bra liv för utsatta barn och ungdomar. Det rör
sig bl. a. om projekt som stärker barn och ungdomars förmåga att
hantera livskriser samt projekt som skapar lust att lära hos barn.
Under 2013 utformade Egmont Fonden signaturprojektet Lära för livet
som under ett antal år framöver kommer att donera 5,4 miljoner EUR
till bl. a. sommarskolor i lägerform.

-----------------------------------------------------------
http://news.cision.com/se/egmont-publishing/r/sa-tycker-hemmets-journal-...
http://mb.cision.com/Main/2596/9634435/279289.pdf

Författare Hugin

Tala om vad ni tycker

Tala om vad ni tycker

Ni är just nu inne på en betaversion av nya aktiespararna. Lämna gärna feedback på vad ni tycker i formuläret nedan.