Bli medlem
Bli medlem

Du är här

2016-03-18

Electrolux: Mer fokus på marginaler än volym under "black friday" - VD

(SIX) Vitvarukoncernen Electrolux valde att fokusera mer på
marginaler än på volym under "black friday" i USA, sade vd Keith
McLoughling på rapportkonferensen.

"Black friday" är en stor handelshelg i USA där det vanligtvis
lämnas stora rabatter. Bolaget valde i och med sitt fokus att inte
delta i de mest konkurrensutsatte kategorierna.

Marknaden växte med 10 procent under kvartalet, medan Electrolux
affärsområde Vitvaror Nordamerika växte med 7,6 procent.

Andreas Johansson, tel +46 31 350 6483
mailto:andreas.johansson@six-group.se
SIX News

Författare SIX news

Tala om vad ni tycker

Tala om vad ni tycker

Ni är just nu inne på en betaversion av nya aktiespararna. Lämna gärna feedback på vad ni tycker i formuläret nedan.