Bli medlem
Bli medlem

Du är här

2019-03-13

Essity: Essity publicerar Års- och hållbarhetsredovisning för 2018

Hygien- och hälsobolaget Essity publicerar idag Års- och
hållbarhetsredovisning för 2018 på www.essity.com
(http://www.essity.com/).

- 2018 stärkte vi våra varumärken genom framgångsrika innovationer,
förbättrade vår produktmix, genomförde prishöjningar och
intensifierade arbetet med effektiviseringar och omstruktureringar.
Vi vidtog åtgärder i alla delar av verksamheten för att öka
lönsamheten och motverka den negativa effekt de betydligt högre
råvaru- och energikostnaderna hade på resultatet. Arbetet med att
bidra till ett hållbart och cirkulärt samhälle premierades. Vi
kvalificerade oss till Dow Jones Sustainability Index och utnämndes
till branschledare inom sektorn för Household Products. Externa
faktorer innebar att 2018 var ett utmanande år men med starkt
kundfokus och hårt arbete stärkte vi verksamheten för framtiden,
säger Magnus Groth, vd och koncernchef för Essity.

För de aktieägare som anmält intresse om att få en tryckt version av
Års- och hållbarhetsredovisningen börjar denna distribueras från och
med den 15 mars 2019.

Notera: Denna information är sådan information som Essity är skyldig
att offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden.
Informationen lämnades, genom nedanstående kontaktpersons försorg,
för offentliggörande den 13 mars, 2019, klockan 08:00.

Karl Stoltz, Media Relations Manager, +46 8 788 51 55

För ytterligare information, kontakta:

Karl Stoltz, Media Relations Manager, +46 8 788 51 55,
karl.stoltz@essity.com

Johan Karlsson, Vice President Investor Relations, +46 8 788 51 30,
johan.ir.karlsson@essity.com

Essity är ett ledande globalt hygien- och hälsobolag som ökar
människors välbefinnande genom produkter och lösningar. Namnet Essity
är en utveckling av de engelska orden essentials och necessities,
nödvändigheter i vardagen. Vår hållbara affärsmodell sätter
värdeskapande för människor och miljö i centrum. Försäljning sker i
cirka 150 länder under de globalt ledande varumärkena TENA och Tork
samt andra starka varumärken såsom JOBST, Leukoplast, Libero,
Libresse, Lotus, Nosotras, Saba, Tempo, Vinda och Zewa. Essity har
omkring 47 000 medarbetare och nettoomsättningen 2018 var cirka 118,5
miljarder kronor (11,6 miljarder euro). Huvudkontoret ligger i
Stockholm och bolaget är noterat på Nasdaq Stockholm. För mer
information, besök www.essity.com.

-----------------------------------------------------------
https://news.cision.com/se/essity/r/essity-publicerar-ars--och-hallbarhe...
https://mb.cision.com/Main/15798/2761846/1006474.pdf
https://mb.cision.com/Public/15798/2761846/9854d9100b19308e.pdf

Författare Cision

Tala om vad ni tycker

Tala om vad ni tycker

Ni är just nu inne på en betaversion av nya aktiespararna. Lämna gärna feedback på vad ni tycker i formuläret nedan.