Bli medlem
Bli medlem

Du är här

2012-07-03

Facebook: Sägs åter föra samtal med GM om annonsering på sajten

(SIX) Facebook och General Motors sägs föra samtal om att
åter få in GM som annonsör på det sociala nätverket. Det
rapporterar Wall Street Journal som hänvisar till källor nära
bolagen.

Den 16 maj rapporterade tidningen att GM skulle sluta köpa
annonsplats på Facebook eftersom fordonsjätten ansåg den vara
för ineffektiv. Nu sägs ledande befattningshavare inom båda
företagen ha talats vid.

Enligt en källa ska Facebook vara villiga att bidra med
bättre data på hur annonserna kan förvandlas till dollar, precis
som man kommit överens om med andra annonsörer. Däremot kan GM
inte räkna med någon specialbehandling från Facebooks sida.

Facebook försöker bevisa sitt värde för stora annonsörer som
GM, som klagat på att det inte finns tillräckliga konkreta data
som visar på värdet av att annonsera på sajten.

GM spenderade omkring 10 miljoner dollar på annonsering via
Facebook. Än så länge har GM inte förbundit sig till att åter
annonsera på Facebook.

Hanna Hoikkala, +46 8 586 163 67
hanna.hoikkala@six-group.se
Nyhetsbyrån SIX

Författare direkt.

Tala om vad ni tycker

Tala om vad ni tycker

Ni är just nu inne på en betaversion av nya aktiespararna. Lämna gärna feedback på vad ni tycker i formuläret nedan.