Bli medlem
Bli medlem

Du är här

2019-11-05

G5 Entertainment AB: Delårsrapport januari - september 2019

Juli - september 2019

"G5 är i sin innersta kärna ett tillväxtföretag. Vi är fast beslutna
att ge våra användare runt om i världen spännande spel av högsta
kvalitet och att bygga långsiktiga relationer med dem. Under det
tredje kvartalet investerade vi i marknadsföring för några av de
äldre spelen i portföljen för att ge dem en skjuts inför det fjärde
kvartalet, samtidigt som vi har gett spelet Jewels of Rome bästa
möjliga förutsättningar för fortsatt tillväxt. Det innebar att vi
under det tredje kvartalet gjorde stora investeringar i
marknadsföring med målet att öka intäkterna under det kommande fjärde
kvartalet och framgent." säger Vlad Suglobov, VD på G5 Entertainment.
"Investeringarna börjar redan bära frukt och vi ser en tvåsiffrig
sekventiell tillväxt i oktober jämfört med september. Vi gör
investeringarna från en finansiell styrkeposition och ser fram emot
en fortsatt framgång för våra spel"

· Intäkter för perioden var 301,5 (341,9) MSEK, en minskning med 12
procent jämfört med samma period 2018.

· Bruttomarginalen ökade till 64% (52%) delvis beroende på att en
större andel av intäkterna kommer från egna spel.

· Rörelseresultatet för perioden var -2,7 (25,3) MSEK. Minskningen
jämfört med föregående år är primärt beroende på minskad omsättning
samt investeringar i utveckling och användarförvärv.

· Resultat efter skatt uppgick till -3,4 (22,7) MSEK.
· Resultat per aktie för perioden, före utspädning, var -0,38 (2,54)
SEK.

· Kassaflödet uppgick till 3,9 (-9,9) MSEK.
· För free-to-play-spelen var det genomsnittliga antalet Monthly
Active Users (MAU) 6,2 miljoner, en minskning med 23 procent jämfört
med samma period föregående år. Antalet genomsnittliga Monthly Unique
Payers (MUP) var 222,7 tusen, en minskning med 22 procent och
genomsnittliga antalet Daily Active Users (DAU) var 1,6 miljoner, en
minskning med 18 procent jämfört med samma period föregående år.
Genomsnittlig Monthly Average Gross Revenue Per Paying User (MAGRPPU)
var 45,8 USD, en ökning med 4 procent jämfört med samma period
föregående år.

För ytterligare frågor vänligen kontakta:
Vlad Suglobov, CEO, investor@g5e.com
Stefan Wikstrand, CFO, 46 76 00 11 115

Denna information är sådan som G5 Entertainment AB är skyldigt att
offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning och lagen om
värdepappersmarknaden. Informationen lämnades, genom ovanstående
kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 5:e november 2019,
klockan 07:30.

Om G5 Entertainment
G5 Entertainment AB utvecklar och förlägger högkvalitativa
free-to-play spel för smartphones och tablets som är familjevänliga,
lätta att lära, och riktar sig till en bred publik av erfarna och
oerfarna spelare. Koncernen publicerar sina spel genom Apple, Google,
Amazon och Windows applikationsbutiker. G5:s spelportfölj inkluderar
ett antal populära titlar som Hidden City®, Jewels of Rome®, Mahjong
Journey®, Homicide Squad®, The Secret Society® och Pirates & Pearls?.

G5 Entertainment AB är noterat på Nasdaq Stockholm med handelssymbolen
G5EN.ST. För det sjätte året i rad har G5 Entertainment blivit rankat
i Deloitte Technology Fast 50.

-----------------------------------------------------------
https://news.cision.com/se/g5-entertainment-ab/r/delarsrapport-januari--...
https://mb.cision.com/Main/10169/2953609/1135613.pdf

Författare Cision News

Tala om vad ni tycker

Tala om vad ni tycker

Ni är just nu inne på en betaversion av nya aktiespararna. Lämna gärna feedback på vad ni tycker i formuläret nedan.