Bli medlem
Bli medlem

Du är här

2020-07-22

Getinge introducerar en ny planeringslösning för att minska eftersläpning av operationer

[image]

- Vi känner alla av effekterna av COVID-19, vår sjukvårdspersonal mest av alla, säger Matthias Rath, Director Product Management & Business Development OR Solutions hos Getinge. För att hjälpa vårdgivare starta om sin operationsverksamhet tittade vi på hur våra mängder av data och omfattande kunskaper inom operationsplanering skulle kunna utnyttjas. Vi erbjuder nu en lösning som är skalbar, lättanvänd och som erbjuder snabba resultat för personal och patienter.

Torin OptimalQ är en molnbaserad programvarulösning som samkör data från kundväntelistan med Getinges kunskapsbaserade information om genomsnittlig procedurvaraktighet och bästa planeringspraxis. Torin OptimalQ matchar patientresultat och sjukhuskapacitet och räknar ut det bästa sättet att prioritera operationsschemat per operationssal, vecka eller tjänst. Lösningen erbjuds som en fristående tjänst för befintliga Torin OR Management (https://www.getinge.com/se/product-catalog/torin/)-kunder eller i en Saas-miljö (Software as a Service) med konsultexpertis som stöd för sjukhus så att de kan finjustera sina processer inom operationsplanen.

Torin OptimalQ kan uppgraderas till den heltäckande Torin OR Management-lösningen vid ett senare tillfälle, vilket gör att sjukhus kan uppnå ännu fler förbättringar med hjälp av precisa operationsscheman, förloppsuppdatering i realtid, prestandaanalys och komplett dokumentering av operationen.Om du vill veta mer om Torin OptimalQ, kontakta Getinge (https://www.getinge.com/se/kontakt/salj/) eller ladda ner e-boken. (https://info.getinge.com/en/bring-down-surgery-backlog-with-torin-optimalq)

[1] https://www.birmingham.ac.uk/news/latest/2020/05/covid-disruption-28-million-surgeries-cancelled.aspx

Författare Getinge

Tala om vad ni tycker

Tala om vad ni tycker

Ni är just nu inne på en betaversion av nya aktiespararna. Lämna gärna feedback på vad ni tycker i formuläret nedan.