Bli medlem
Bli medlem

Du är här

2019-08-15

Gold Town Games: World Football Manager lanseras på nya marknader

Äntligen är tiden inne för nästa spännande steg i lanseringen av World
Football Manager(WFM). Idag, den 15 augusti, lanseras spelet i Norge
och Spanien, på respektive språk och på både iOS(Appstore) och
Android(Google Play).

- Förutom att ge de norska och spanska fotbollsfansen möjlighet att
spela WFM ger det strategiska valet av marknader möjlighet att
generera intressant användardata. Norge är jämförbart med Sverige och
Spanien är en av de stora europeiska fotbollsnationerna, säger VD Pär
Hultgren.

Den betaversion av World Football Manager som lanserades den 31 maj i
Sverige har sedan dess laddats ned av ungefär 13 000 användare. Tre
procent av dessa användare har genomfört minst ett köp och retention
dag 1 är 33 procent. Dag 30 är retention 5 procent och dag 60 är den
ungefär 4 procent.

- Vi har under perioden sett goda indikationer på hur användardatan
kontinuerligt förbättras. I början av juni till exempel, genomförde
mindre än två procent av användarna köp i spelet men sen under juli
växte den siffran till över fem procent då spelets transfersystem
implementerats. Retention är en mätpunkt vi alltid arbetar med att
förbättra och i nuet kan vi glädjas åt de flesta användare som är
aktiva dag 30 fortsätter spela även dag 60. Användarna ger World
Football Manager fortsatt goda omdömen på både Appstore och Google
Play, 4,4 av 5, säger Hultgren.

Framöver fortsätter utvecklingen av World Football Manger och Gold
Town Games hoppas att inom en snar framtid att lansera en fullskalig
version.

- Vi ser fram emot att i lansera WFM på ytterligare marknader, till
att börja med kommer fokus att vara på Europa och de länder där både
fotboll och mobilspel är starkt, avslutar Pär Hultgren.

KORT OM GOLD TOWN GAMES Gold Town Games är ett spelutvecklingsbolag
med säte i Skellefteå. Bolaget, som leds av VD Pär Hultgren, består
av 21 personer med erfarenhet av free-to-play, som är den dominerande
affärsmodellen i mobilspelsbranschen. Bolaget fokuserar på
sportmanagerspel för de två största mobila plattformarna iOS (Apple)
och Android (Google). Bolaget lanserar under 2019 sitt andra spel,
World Football Manager. Målsättningen är att fortsätta utveckla det
populära hockeymanagerspelet World Hockey Manager och använda den
egenutvecklade teknik- och designplattformen till fler managerspel
inom lag- och arenasporter.

KORT OM GOLD TOWN GAMES Gold Town Games är ett spelutvecklingsbolag
med säte i Skellefteå. Bolaget, som leds av VD Pär Hultgren, består
av 21 personer med erfarenhet av free-to-play, som är den dominerande
affärsmodellen i mobilspelsbranschen. Bolaget fokuserar på
sportmanagerspel för de två största mobila plattformarna iOS (Apple)
och Android (Google). Bolaget lanserar under 2019 sitt andra spel,
World Football Manager. Målsättningen är att fortsätta utveckla det
populära hockeymanagerspelet World Hockey Manager och använda den
egenutvecklade teknik- och designplattformen till fler managerspel
inom lag- och arenasporter.

-----------------------------------------------------------
https://news.cision.com/se/gold-town-games/r/world-football-manager-lans...
https://mb.cision.com/Main/14421/2881242/1090139.pdf

Författare Cision News

Tala om vad ni tycker

Tala om vad ni tycker

Ni är just nu inne på en betaversion av nya aktiespararna. Lämna gärna feedback på vad ni tycker i formuläret nedan.