Bli medlem
Bli medlem

Du är här

2016-10-20

H & M Hennes & Mauritz AB: Jean-Paul Goude regisserar en spektakulär modeshow i New York för att fira lanseringen av KENZO x H&M

Pressinformation 2016-10-20

Igår kväll visades KENZO x H&M-kollektionen på Pier 36 i New York med
en show regisserad av modelegenden Jean-Paul Goude. Gästerna fick
uppleva den unika, pulserande och lekfulla energin i kollektionen,
designad av KENZO:s kreativa ledare Carol Lim och Humberto Leon.

Till rytmerna av Sam Spiegels specialgjorda remix av "Express
Yourself" samlades dansare, beatboxare, och musiker för att
presentera KENZO x H&M-kollektionen genom en unik koreografi, skapad
av Ryan Heffington. Publiken fick genom uppträdandet uppleva ett
inferno av lekfullhet, djärva tryck och livliga färger. Efter showen
fortsatte firandet med ett framträdande av hip hop-legenden Ice Cube.

"I kväll firade vi allt det vi älskar med KENZO x H&M - det var en
härlig och överraskande blandning av olika världar som möttes. Det
var en show som vi aldrig kommer att glömma", säger Carol Lim och
Humberto Leon, kreativa ledare på KENZO.

"Kvällen var verkligen spektakulär. Det var fantastiskt att få se
plaggen komma till liv med all energi och de färgstarka trycken som
är utmärkande för kollektionen. Det var en stor ära att Jean-Paul
Goude ville regissera showen och han lyckades verkligen fånga
stämningen", säger Ann-Sofie Johansson, kreativ rådgivare på H&M.

KENZO x H&M-kollektionen kommer att finnas tillgänglig i 250
H&M-butiker världen över, liksom online, från den 3 november.

För bilder och film från eventet, vänligen besök hm.com/press
(http://about.hm.com/sv/media/gallery/hm.html). Filmen kommer att
finnas tillgänglig senare under dagen.

För B-roll material, vänligen besök:
http://badermedia.isebox.net/kenzo-hm-runway-show-nyc

#KENZOxHM

För mer information, kontakta:
Joanna Morell, presskontakt H&M Sverige
Telefon: 08 796 54 54
E-mail: joanna.morell@hm.com

H & M Hennes & Mauritz AB (publ) grundades i Sverige 1947 och är
noterat på Nasdaq Stockholm. Företagets affärsidé är att erbjuda mode
och kvalitet till bästa pris på ett hållbart sätt. I koncernen ingår
förutom H&M, varumärkena & Other Stories, Cheap Monday, COS, Monki
och Weekday samt H&M Home. I dagsläget ingår drygt 4 200 butiker på
64 marknader, inklusive franchise-marknader. 2015 uppgick
omsättningen inklusive moms till SEK 210 miljarder och antalet
anställda är fler än 148 000. Ytterligare information finns på hm.com
(http://www.hm.com/se/).

-----------------------------------------------------------
http://feed.ne.cision.com/client/waymaker1/WOLReleaseFile.aspx?id=370884...

Författare WKR

Tala om vad ni tycker

Tala om vad ni tycker

Ni är just nu inne på en betaversion av nya aktiespararna. Lämna gärna feedback på vad ni tycker i formuläret nedan.