Bli medlem
Bli medlem

Du är här

2014-03-18

HiQ International: HiQ BEFÄSTER SIN LEDARPOSITION INOM MOBILA BANKTJÄNSTER

HiQ (http://hiq.se) hjälper S-gruppen
(https://www.s-kanava.fi/web/s/sv/s-ryhma) i Finland att utveckla
nästa generations mobila banktjänster. S-mobil
(https://www.s-pankki.fi/henkiloasiakkaat/verkko/s_mobiili/sv_SE/s_mobil/),
som lanserades i november, har fått ett fantastiskt mottagande av
både användare och experter. Den nya tjänsten är en finalist i två
kategorier i Grand One (http://grandone.fi/#finalists), en stor
tävling för digitala lösningar. Med S-mobil befäster HiQ sin ledande
position inom innovativa mobila bank- och betaltjänster.

- Vi vill erbjuda våra kunder de bästa möjliga tjänsterna. Användarna
har gett S-mobil ett snittbetyg på 4,5 stjärnor vilket visar att
tjänsten verkligen har lyckats möta användarnas behov. Att nomineras
som finalist i Grand One visar att vi är föregångare i utvecklingen
av digitala kundupplevelser, säger Jari Sinkkonen, chef för
privatkundsverksamhet på S-Banken (https://www.s-pankki.fi/sv_SE/),
som är S-gruppens butiksbank.

Med S-Mobil kan S-gruppens ägarkunder hantera sina bankärenden
samtidigt som de sköter sina dagliga inköp. S-mobil är världens
första mobilbank som integrerats med ett bonuskundssystem från
handeln. Tjänsten kommer även att underlätta kundernas vardag med
personliga rabattkuponger och funktionalitet för att hitta
serviceombud. HiQ ansvarade för vidareutveckling av konceptet och
tekniskt genomförande.

HiQ har positionerat sig som en expert inom mobilitet och digitala
bank- och betallösningar. HiQ har skapat många framgångsrika
lösningar inom området, bland annat mobila betaltjänsten Swish
(https://www.getswish.se) som har över en miljon aktiva användare.

- Närmare 20 års erfarenhet från telekomsektorn har gett oss ett djupt
kunnande, med vilket vi hjälper våra kunder att skapa nya affärer. Vi
brinner för att förenkla människors liv och vardag, och samma
drivkraft finns hos S-Banken. Vi är otroligt stolta när vi kan hjälpa
dem att nå sina mål, säger Jukka Rautio, VD för HiQ Finland.

Grand One-vinnarna utses på en gala i Helsingfors den 27 mars. S-mobil
är nominerad i kategorierna "Bästa mobiltjänst" och "Bästa
UX-design".

S-Banken (http://www.s-pankki.fi/sv_SE/) tillhör S-gruppen
(http://www.s-pankki.fi/s-ryhma/sv_SE/s-gruppen/) och är en finländsk
butiksbank med över 2,6 miljoner kunder. S-Banken erbjuder tjänster
för skötsel av den dagliga ekonomin, sparande och finansiering av
inköp.

S-Banken betjänar sina kunder via ombud på fler än 700 av S-gruppens
serviceställen över hela Finland, samt via online- och telefonbank.
S-Bankens tjänster är främst riktade till användare av
S-förmånskortet.

För mer information, kontakta gärna:

Jukka Rautio, VD, HiQ Finland, tel +358 40 827 1142

Laura Manninen, tf Informationschef HiQ, tel. +46 734 481 317

HiQ förenklar och förbättrar livet för människor genom lösningar inom
kommunikation och mjukvaruutveckling. Bolaget är ledande inom dessa
områden och har Norden som hemmamarknad. HiQ har fler än 1 300
anställda och har kontor i Norden och i Ryssland. HiQ är noterat på
NASDAQ OMX Stockholm Mid Cap. För mer information besök www.hiq.se

-----------------------------------------------------------
http://news.cision.com/se/hiq-international/r/hiq-befaster-sin-ledarposi...
http://mb.cision.com/Main/450/9552435/221452.pdf

Författare Hugin

Tala om vad ni tycker

Tala om vad ni tycker

Ni är just nu inne på en betaversion av nya aktiespararna. Lämna gärna feedback på vad ni tycker i formuläret nedan.