Bli medlem
Bli medlem

Du är här

2019-02-12

HiQ International: HiQ blir digital partner till Svensk Bilsport

HiQ inleder ett samarbete med Svenska Bilsportförbundet. HiQ kommer
att stötta Bilsportförbundets arbete med att utveckla digitala
lösningar, system och tjänster som förbättrar och förenklar för alla
bilsportutövare i Sverige.

- Att jobba med motorsport passar oss perfekt. Det är en tävlingsform
där man med hjälp av innovativa lösningar kan göra stor skillnad. Vi
har haft flera samarbeten genom åren och förarna, teamen och sporten
har även utvecklat oss som bolag, säger Erik Ridman,
kommunikationschef på HiQ.

Svenska Bilsportförbundet representerar majoriteten av svensk
bilsport; från landslag och internationella stortävlingar inom bland
annat rally, rallycross, racing, dragrace och drifting till e-sport
och folkrace. Globalt är bilsport en megaindustri som engagerar över
80 miljoner människor i 145 länder. I Sverige är över en miljon
människor - från norr till söder - intresserade av bilsport.

För Svensk Bilsport betyder samarbetet med HiQ att det finns en stark
kompetens att arbeta tillsammans med och som gör det möjligt att möta
behoven i den digitaliserade värld vi lever i.

- Vi har halkat efter i den utveckling som sker just nu. Svensk
Bilsport måste in i nästa generation av digitala lösningar och vi
måste verkligen bli mer kommersialiserade. Ska vi kunna möta de
utmaningar vi står inför inom bland annat nyrekrytering och bättre
kommunikation med medlemmarna, så behöver vi ha en hjälpande hand av
de som är proffs på detta. Jag är glad att vi nu har ett samarbete
med HiQ, och ser fram mot att gå igång med det första projektet,
säger Anna Nordkvist, vd, Svensk Bilsport.

HiQ har en bred och lång erfarenhet inom digitala tjänster och
plattformar. Även inom sport och idrott. Som digital partner till
evenemang som Match Cup i Marstrand, Rally Sweden, Alpina världscupen
i Levi och Inomhus-EM i friidrott, har HiQ lyft upplevelsen för
deltagare, publik och media.

- På HiQ brinner vi för teknikutveckling med syftet att förenkla och
förbättra människors liv, och på så vis skapa en mer hållbar och
roligare väld. Att förbättra interaktionen och upplevelsen för publik
och utövare av motorsport i Sverige, vilket innefattar några av
världens bästa rally-, racing-, och rallycrossteam, är en utmaning
som passar oss perfekt, säger Lars Stugemo, vd och koncernchef på
HiQ.

För mer information, kontakta gärna:

Erik Ridman, kommunikationschef HiQ, tfn: 070-750 80 60, e-post:
erik.ridman@hiq.se

Anna Nordqvist, vd Svensk Bilsport, tfn: 072-060 70 60, e-post:
anna.nordkvist@sbf.se

HiQ skapar en bättre värld genom att förenkla och förbättra människors
liv med teknik, design och kommunikation. Vi är en given partner till
alla som vill skapa resultat som gör skillnad i en digitaliserad
värld. HiQ har över 1600 specialister och finns i fem länder. Bolaget
grundades 1995 och är noterat på Nasdaq Stockholm Mid Cap. För mer
information och inspiration, besök www.hiq.se

-----------------------------------------------------------
http://news.cision.com/se/hiq-international/r/hiq-blir-digital-partner-t...
https://mb.cision.com/Main/450/2738966/989651.pdf

Författare Cision

Tala om vad ni tycker

Tala om vad ni tycker

Ni är just nu inne på en betaversion av nya aktiespararna. Lämna gärna feedback på vad ni tycker i formuläret nedan.