Bli medlem
Bli medlem

Du är här

2017-10-25

HiQ International: HiQ utvecklar lojalitetsportal åt Circle K

För att förenkla och förbättra upplevelsen för Circle K:s kunder har
HiQ utvecklat en helt ny lojalitetsportal.

- Kravet var att göra en modern, flexibel och skalbar lösning som
kompletterar den nya mobilapplikationen, och det har vi lyckats med,
säger Charlotte Wettermo, Key Account Manager på HiQ.

Circle K, med sina 2375 drivmedelstationer i Europa, fortsätter att
utveckla sitt kunderbjudande med nytänkande från sin globala
verksamhet i kombination med det som kunderna efterfrågar lokalt. En
avgörande faktor för att lyckas skapa en aktiv kunddialog med
samtliga av sina viktiga kunder är att använda de möjligheter som
digitaliseringen för med sig. En förutsättning är en modern IT
lösning.

Därför har Circle K tillsammans med HiQ tagit fram kraven och
utvecklat en lojalitetsportal för sina mest lojala kunder.

HiQ har sedan ansvarat för projektledning, utveckling och test, i nära
samarbete med Circle K.

- Vi är bäst i Norden på att förenkla för människor med hjälp av
teknik. Det här är ett mycket bra exempel på hur man kan bygga en
stabil plattform som gör det möjligt att bygga på och vidareutveckla
tjänster i framtiden, säger Charlotte Wettermo.

Lösningen är byggd med modern teknik och lojalitetsprogrammet kommer
att finnas tillgänglig för konsumenter både via webben och som
mobilapp för både Android och iOS.

- HiQ har varit en ovärderlig partner till oss för att använda
digitala tekniker för att ännu bättre möta våra kunders behov.
Förutom ett gott samarbete har HiQ bidragit med spetskompetens och
innovationskraft, och tillsammans har vi skapat lösningar som
definitivt gör att vi hamnar i framkant inom vår bransch i Norden,
säger Charlotte Pedersen, Director Digital Development på Circle K.

- HiQs team har bidragit med expertis i området och jobbat väldigt bra
tillsammans med både Circle K:s utvecklingsteam och våra övriga
samarbetspartners. Konsulterna från HiQ är lösningsorienterade och
engagerade, säger Jes Koesgaard, Senior Director, Loyalty & B2C Cards
på Circle K.

I slutet av september lanserades plattformen i Norge, Danmark och
Sverige. Nu följer lansering i Estland, Lettland, Polen och Litauen.

- Det här är jättespännande. Förutom lansering i Norden, Baltikum och
Polen så finns det dessutom en intensiv utvecklingsplan framåt, säger
Magnus Gudéhn, vd på HiQ Stockholm.

För mer information, kontakta gärna:
Erik Ridman, Kommunikationschef, HiQ, tfn: 070-750 80 60, e-post:
erik.ridman@hiq.se

Magnus Gudéhn, VD HiQ Stockholm, tfn: 070-420 00 82, e-post:
magnus.gudehn@hiq.se

HiQ skapar en bättre värld genom att förenkla och förbättra människors
liv med teknik, design och kommunikation. Vi är en given partner till
alla som vill skapa resultat som gör skillnad i en digitaliserad
värld. HiQ har över 1600 specialister och finns i fyra länder.
Bolaget grundades 1995 och är noterat på Nasdaq Stockholm Mid Cap.
För mer information och inspiration, besök www.hiq.se

-----------------------------------------------------------
http://news.cision.com/se/hiq-international/r/hiq-utvecklar-lojalitetspo...
http://mb.cision.com/Main/450/2375753/741749.pdf

Författare Cision

Tala om vad ni tycker

Tala om vad ni tycker

Ni är just nu inne på en betaversion av nya aktiespararna. Lämna gärna feedback på vad ni tycker i formuläret nedan.