Bli medlem
Bli medlem

Du är här

2017-09-07

H&M kan starta enproduktsvarumärken

H&M har startat ett projekt med målet att skapa enproduktsvarumärken som ska använda främst sociala medier för att växa.

Det erfar Breakit, skriver sajten på torsdagen.

Inspirationen till projektet ska ha kommit från de bolag som med stor framgång bara säljer en sorts produkt, ofta genom intensiv marknadsföring i sociala medier. I Breakits artikel nämns klockmärket Daniel Wellington och armband från Tom Hope.

H&M:s projekt på detta område har enligt sajtens uppgifter kommit ganska långt, men det är ännu inte säkert om det kommer att förverkligas.

"Vi kommer att lansera ett nytt varumärke nästa år och vi tittar på fler", sade H&M:s vd Karl-Johan Persson i en intervju med Nyhetsbyrån Direkt i slutet av förra veckan.

Tala om vad ni tycker

Tala om vad ni tycker

Ni är just nu inne på en betaversion av nya aktiespararna. Lämna gärna feedback på vad ni tycker i formuläret nedan.