Bli medlem
Bli medlem

Du är här

2016-12-06

H&M: ONLINE OCH NYA VARUMÄRKEN SPÅS ÖKA FÖRSÄLJNING - SWEDBANK

STOCKHOLM (Direkt) En växande onlineförsäljning och nya varumärken, i
kombination med att de långsiktiga investeringarna avtar, får Swedbank att
höja sina marginalprognoser för H&M.

Det framgår av en analysuppdatering där riktkursen höjts till 300 kronor
(275), vilket Nyhetsbyrån Direkt rapporterat om tidigare på tisdagsmorgonen.

Swedbank påminner om att H&M nu driver e-handel på 35 av bolagets 64 marknader
och att en fortsatt utrullning av onlinedelen, i kombination med ett stärkt
kunderbjudande på befintliga onlinemarknader, väntas öka tillväxten. För att
spegla sin tro på en ökad e-handelsaktivitet justerar Swedbank upp sina
estimat för H&M:s jämförbara försäljning till 3,7 procent 2017 (3,0) och till
3,2 procent 2018 (3,0).

Swedbank lyfter även fram H&M:s planer på att lansera två nya varumärken under
2017, något som väntas bidra till försäljningstillväxten ytterligare.

Prognoserna för H&M:s rörelsemarginal höjs till 14,4 procent för 2017 (13,8)
och till 15,6 procent 2018 (14,1).
---------------------------------------
Mats Torgander +46 8 5191 7915

Nyhetsbyrån Direkt

Författare direkt.

Tala om vad ni tycker

Tala om vad ni tycker

Ni är just nu inne på en betaversion av nya aktiespararna. Lämna gärna feedback på vad ni tycker i formuläret nedan.