Du är här
H&M: ONLINE OCH NYA VARUMÄRKEN SPÅS ÖKA FÖRSÄLJNING - SWEDBANK
STOCKHOLM (Direkt) En växande onlineförsäljning och nya varumärken, i
kombination med att de långsiktiga investeringarna avtar, får Swedbank att
höja sina marginalprognoser för H&M.
Det framgår av en analysuppdatering där riktkursen höjts till 300 kronor
(275), vilket Nyhetsbyrån Direkt rapporterat om tidigare på tisdagsmorgonen.
Swedbank påminner om att H&M nu driver e-handel på 35 av bolagets 64 marknader
och att en fortsatt utrullning av onlinedelen, i kombination med ett stärkt
kunderbjudande på befintliga onlinemarknader, väntas öka tillväxten. För att
spegla sin tro på en ökad e-handelsaktivitet justerar Swedbank upp sina
estimat för H&M:s jämförbara försäljning till 3,7 procent 2017 (3,0) och till
3,2 procent 2018 (3,0).
Swedbank lyfter även fram H&M:s planer på att lansera två nya varumärken under
2017, något som väntas bidra till försäljningstillväxten ytterligare.
Prognoserna för H&M:s rörelsemarginal höjs till 14,4 procent för 2017 (13,8)
och till 15,6 procent 2018 (14,1).
---------------------------------------
Mats Torgander +46 8 5191 7915
Nyhetsbyrån Direkt