Du är här

2017-09-07

H&M: ÖVERVÄGER STARTA ENPRODUKTSVARUMÄRKEN - BREAKIT

STOCKHOLM (Direkt) H&M har startat ett projekt med målet att skapa
enproduktsvarumärken som ska använda främst sociala medier för att växa.

Det erfar Breakit, skriver sajten på torsdagen.

Inspirationen till projektet ska ha kommit från de bolag som med stor framgång
bara säljer en sorts produkt, ofta genom intensiv marknadsföring i sociala
medier. I Breakits artikel nämns klockmärket Daniel Wellington och armband
från Tom Hope.

H&M:s projekt på detta område har enligt sajtens uppgifter kommit ganska
långt, men det är ännu inte säkert om det kommer att förverkligas.

"Vi kommer att lansera ett nytt varumärke nästa år och vi tittar på fler",
sade H&M:s vd Karl-Johan Persson i en intervju med Nyhetsbyrån Direkt i
slutet av förra veckan.
---------------------------------------
Börsredaktionen +46 8 5191 7910, http://twitter.com/direktse

Nyhetsbyrån Direkt

Tala om vad ni tycker

Tala om vad ni tycker

Ni är just nu inne på en betaversion av nya aktiespararna. Lämna gärna feedback på vad ni tycker i formuläret nedan.