Bli medlem
Bli medlem

Du är här

2019-01-15

H&M: PÅ VÄG LÄGGA NER VARUMÄRKET NYDEN - MEDIA

STOCKHOLM (Direkt) H&M-gruppen kan vara på väg att lägga ner Nyden, ett av
koncernens senaste varumärken.

Det skriver branschsajten Textilwirtschaft efter att ha konstaterat att all
kommunikation i sociala medier, Nydens huvudkanaler, tystnat sedan mitten av
december i fjol.

Nyden lanserades i april 2018 och riktade sig speciellt till "millennials",
generationen födda från tidigt 80-tal till sent 90-tal.

Den 1 juli lämnade Oscar Olsson sin vd-post på Nyden och i oktober kom en
signal om ett stort steg mot minskad exklusivitet när Business off Fashion
uppgav att Nyden skulle börja säljas även på H&M:s egen onlinesida. Samtidigt
kom besked om att Nyden minskade sin personalstyrka i Los Angeles, USA.

Om uppgifterna stämmer skulle det vara det andra varumärket som går i graven
på kort tid. I november i fjol meddelade H&M att varumärket Cheap Monday
avvecklas.

---------------------------------------
Börsredaktionen +46 8 51917900 https://twitter.com/direktse

Nyhetsbyrån Direkt

Tala om vad ni tycker

Tala om vad ni tycker

Ni är just nu inne på en betaversion av nya aktiespararna. Lämna gärna feedback på vad ni tycker i formuläret nedan.