Bli medlem
Bli medlem

Du är här

2019-08-20

H&M: PREMIÄR PÅ INDISKA E-HANDELSPLATTFORMEN MYNTRA PÅ TISDAGEN

STOCKHOLM (Nyhetsbyrån Direkt) H&M lanseras på den indiska
e-handelsplattformen Myntra på tisdagen. Initialt finns kring 8.500 produkter
tillgängliga som enligt flera indiska mediauppgifter är tänkt att öka till
runt 15.000.

Lanseringen på Myntra följer den plan H&M meddelade i samband med
delårsrapporten i mars i år. Då uppgav bolaget att huvudvarumärket H&M skulle
lanseras i Indien på såväl Myntra som plattformen Jabong "under 2019".

I och med lanseringen på Myntra tar H&M-varumärket ytterligare ett externt
steg. Sedan tidigare säljs H&M-produkter på kinesiska Alibabas webbplats
Tmall och där ligger det för stunden drygt 15.000 produkter till försäljning.

H&M tog steget in i Indien med en första butik 2015 och i dag finns drygt 40
butiker. I fjol öppnades den egna onlinehandeln i landet.

I samband med Myntra-lanseringen intervjuades Fredrik Olsson, chef för
H&M-varumärket, av Times of India.

"Den indiska ekonomin växer fortfarande snabbare än de flesta ekonomier i
världen. Hittills har vi inte sett någon avmattning och vi har inte
kalkylerat med någon i vår strategi. Vi upplever en stark jämförbar
försäljningstillväxt. Det finns så många indiska städer där vi ännu inte
finns, så vi ser många möjligheter", sade han.

---------------------------------------
Mats Torgander +46 8 5191 7915

Nyhetsbyrån Direkt

Författare Direkt News

Tala om vad ni tycker

Tala om vad ni tycker

Ni är just nu inne på en betaversion av nya aktiespararna. Lämna gärna feedback på vad ni tycker i formuläret nedan.