Bli medlem
Bli medlem

Du är här

2019-11-17

Hoodin AB: Förtydligande avseende finansiella mål och strategi för Hoodin AB

Fredagen den 15:e november publicerades en artikel efter att Hoodins
VD, Marcus Emne, genomfört en företagspresentation vid Mangold
Insights investerardag. I artikeln nämns kommentarer avseende
lönsamhet och mål. Hoodin vill härmed förtydliga vad det är som
gäller avseende detta.

1. Hoodin har inte lämnat och lämnar för närvarande inga prognoser.
2. Hoodin har en strategi, som tidigare kommunicerats, med tydlig
fokus i prioriterad ordning;

A) Omsättningsrelaterad tillväxt
B) Lönsamhet
"Som tidigare kommunicerats så arbetar vi efter en modell där Hoodin
bedriver växelvis tillväxt. Som första aktivitet avseende volym och
marginal så säkerställer vi att vi kan ta position på varje marknad
med ett erbjudande som för oss innebär goda marginaler och höga
volymer. Efter att en sådan position säkerställts växlar vi över mot
tillväxt och när positionen och erbjudandet på marknaden är
tillräckligt stor så når vi lönsamhet. Det är en grundläggande och
väl beprövad modell gällande de allra flesta företag som erbjuder
online-baserad mjukvara" Marcus Emne, VD Hoodin.

Om Hoodin AB

Hoodin AB har utvecklat och säljer en unik tjänst (SaaS) som kan
utföra bevakning och inhämtning av digital information. Tjänsten
bevakar och hämtar digital information från de källor kunden anser
mest relevanta och viktiga för dem. Den automatiska hanteringen gör
att Hoodins kunder får full kontroll över den information som
kontinuerligs skapas på internet, samtidigt som tjänsten medför stora
arbetstids- och kostnadsbesparingar.

Om Hoodins affärsmodell - Hoodins affärsmodell baseras på att partners
och kunder betalar en månadslicens. Storleken på månadslicensen är
variabel beroende på vilka funktioner som valts för det aktuella
projektet samt hur många bevakningar och användarkonton som används.
Betalning för licensen sker i förskott om tre månader och Hoodin gör
en bedömning att varje projekt inbringar licensintäkter över tre år.
En grundlicens har ett månadspris om minst 950kr.

Om Hoodins partnerprogram - Hoodin når slutkunder och nya användare
genom ett nätverk av partners. En partner kan vara verksam inom en
viss bransch eller tillhandahålla egen mjukvara där Hoodin ingår som
del för att automatisera bevakning och inhämtning av digital
innehåll. I och med ingått partnerskap mellan Hoodin och partners,
ges partner rätt att sälja och implementera Hoodin hos kund. Affärer
med slutkund kan ske omgående efter att partnerskap ingåtts, men
utbildning och certifiering av partners anställda sker i regel före
de första affärerna registreras. Partners kan utveckla egna
erbjudanden baserat på Hoodins plattform, allt från att de driftar
och sköter ett projekt åt slutkund, till att de bistår i utbildning
och implementering av ett projekt.

www.hoodin.com

För mer information om Hoodin, vänligen kontakta:

Marcus Emne, VD och grundare
Telefon: +46 79 - 33 57 658
E-post: ir@hoodin.com

-----------------------------------------------------------
https://news.cision.com/se/hoodin-ab/r/fortydligande-avseende-finansiell...
https://mb.cision.com/Main/17489/2966511/1145748.pdf

Författare AktieTorget News

Tala om vad ni tycker

Tala om vad ni tycker

Ni är just nu inne på en betaversion av nya aktiespararna. Lämna gärna feedback på vad ni tycker i formuläret nedan.