Bli medlem
Bli medlem

Du är här

2018-12-18

Hoodin AB: Nytt partner-avtal med MyBlueLabel ApS för att stärka positionen mot Medtech

Hoodin AB ("Hoodin") meddelar idag att bolaget ingått ett partneravtal
med danska mjukvarubolaget MyBlueLabel ApS ("MyBlueLabel") avseende
integration mellan systemen samt därmed försäljning av Hoodins
lösningar gentemot kunder inom Medtech och Pharma. MyBlueLabel
erbjuder en SaaS-lösning som är unikt designad för Medtech samt
Pharma och deras behov för att hantera dokumentation och
kvalitetssäkring. MyBlueLabel är ett danskt företag, men agerar på en
internationell marknad.

Marcus Emne, VD och grundare för Hoodin, kommenterar:

"Att etablera partnerskap med företag som kan använda Hoodin för att
öka värdet av sin leverans är en viktigt del i vår strategi och att
vi idag kan informera kring ett partnerskap tecknat med MyBlueLabel
känns mycket positivt. Partnerskapet med MyBlueLabel innebär att det
kommer finns en end-to-end lösning för företag inom Medtech och
Pharma som löser de utmaningar de står inför i och med införandet av
Medical Device Regulations (MDR) inom EU. Upprinnelsen till att vi
ingår ett partnerskap med MyBlueLabel är dels för att vi ser
MyBlueLabel som ett mycket fint och välskött företag, samt att deras
lösning är av mycket hög kvalitet. MyBlueLabel har dessutom en stort
nätverk av aktörer inom både Medtech och Pharma, vilka nu även kommer
erbjudas Hoodin som lösning.

Var för sig, och tillsammans, har Hoodin och MyBlueLabel två mycket
konkurrenskraftiga erbjudanden gentemot de cirka 80 000 företag som
under 2019 ställs inför MDR. För att nå upp till de krav som MDR
innebär måste företag inom Medtech införa löpande bevakning av
digitalt innehåll rörande sina produkter, samt hantera
kvalitetsprocesser med tydlig systematik. Både Hoodin och MyBlueLabel
har lösningar som är skräddarsydda för att effektivisera
Medtech-företags arbete som tillkommer i och med MDR och jag ser goda
förutsättningar för vi kommer se resultat från detta partnerskap
redan under nästa års första månader. "

Kenn Milton, VD och grundare för MyBlueLabel, kommenterar:

"Vi ser partnerskap med Hoodin som ett viktigt steg i utvecklingen av
MyBlueLabel. Vi kan erbjuda högre värde

till våra kunder med en integrerad lösning för kvalitetsstyrning och
eftermarknads-övervakning. I ett skede som nu, när tusentals företag
kommer behöva lösa en stor utmaning avseende Medical Device
Regulation (MDR) på kort tid så känns det extra bra att göra det
tillsammans med en partner som Hoodin."

Om MyBlueLabel

MyBlueLabel erbjuder SaaS (Software as a Service) som fokuserar på att
förenkla projektportfölj- och kvalitetsledning för företag av alla
storlekar. Under de senaste 5 åren har lösningen utvecklats baserat
på kunskap och feedback från internationella konsulter med mer än 60
års erfarenhet i några av de största företagen i USA och Europa.
Erfarenheten kommer från bästa praxis, hands-on implementeringar och
ledande roller i projektledning, kvalitetssäkring och operativa
uppdrag inom flera reglerade industrier, inklusive Life Science.
Kenn Milton, grundare och VD på MyBlueLabel har en lång
internationell erfarenhet från Medtech, bland annat från Novartis,
Oracle, Philips Medical, NNIT, Novo Nordisk, Dako, AMBU och GN
Resound.

Läs mer på bolagets hemsida: https://www.mybluelabel.com

För mer information om Hoodin, vänligen kontakta:

Marcus Emne, VD och grundare

Telefon: +46 76 - 147 22 73

E-post: info@hoodin.com

Detta är information som Hoodin AB är skyldigt att publicera enligt
EU:s förordning om marknadsmissbruk. Informationen tillgängliggjordes
för publicering genom ovanstående kontaktpersons agentur den 18
december 2018.

__________________________________

Om Hoodin AB

Varje dag skapas enorma mängder information på internet - till exempel
vetenskapliga artiklar, patent, nyheter, videor, evenemang och
innehåll på sociala medier. Mycket av denna information är både
relevant och nödvändig för företag och andra aktörer att samla in,
paketera och därefter distribuera till sina intressenter för
exempelvis marknadsföring och omvärldsbevakning. Problemet idag är
att allt detta oftast görs manuellt, vilket är mycket tids- och
kostnadskrävande, samtidigt som det i stort sett är omöjligt att
finna all relevant information.

Hoodin AB har utvecklat en unik tjänst som kan utföra bevakning och
inhämtning av digital information på internet helt automatiskt.
Tjänsten bevakar och hämtar digital information från ett stort antal
olika källor. Den automatiska hanteringen gör att Hoodins kunder får
full kontroll över den information som kontinuerligs skapas på
internet, samtidigt som tjänsten medför stora arbetstids- och
kostnadsbesparingar. Sedan starten har Hoodin åstadkommit en god
tillväxt med betalande kunder, bland annat Bonnier Growth Media,
Malmö Stad och Riksbyggen. 2014 utsågs Hoodin av Red Herring till ett
av de 100 mest lovande start up-bolagen i världen.

-----------------------------------------------------------
http://news.cision.com/se/hoodin-ab/r/nytt-partner-avtal-med-mybluelabel...
https://mb.cision.com/Main/17489/2703330/965398.pdf

Författare Aktietorget

Tala om vad ni tycker

Tala om vad ni tycker

Ni är just nu inne på en betaversion av nya aktiespararna. Lämna gärna feedback på vad ni tycker i formuläret nedan.