Bli medlem
Bli medlem

Du är här

2019-08-21

HOODIN: NETTORESULTATET SJÖNK TILL -1,2 MLN KR 2 KV

STOCKHOLM (Nyhetsbyrån Direkt) Spotlight-bolaget Hoodin, som hjälper företag
att effektivisera arbetet med att hantera digital information som finns
publicerad på internet, redovisar ett nettoresultat för det andra kvartalet
2019 på -1,2 miljoner kronor (-0,8).

De totala intäkterna steg till 1,2 miljoner kronor (0,6), varav
nettoomsättningen ökade till 0,6 miljoner kronor (0,3) och aktiverat arbete
för egen räkning uppgick till 0,6 miljoner kronor (0,4).

Rörelseresultatet sjönk till -1,5 miljoner kronor (-1,0)

Hoodin uppger sig sammanfattningsvis se ett bra gensvar från marknaden, främst
från medtech-företag. Enligt Hoodin pågår nu ett stort arbete i
medtech-branschen för att hitta bästa möjliga lösning avseende så kallad Post
Market Surveillance inför den nya EU-reglering som träder i kraft i slutet av
maj 2020, något som bolaget även tidigare har framhållit.

"Hoodin genomförde under andra kvartalet en undersökning som visar att cirka
85 procent av respondenterna (Europeiska Medtechföretag) har för avsikt att
under hösten 2019 införskaffa tjänster/mjukvara för att effektivisera Post
Market Surveillance. Med det som ingångsläge så ser vi ljust på andra halvan
av 2019 avseende försäljning", skriver vd Marcus Emne i delårsrapporten.

---------------------------------------
Johan Lind +46 8 5191 7954

Nyhetsbyrån Direkt

Författare Direkt News

Tala om vad ni tycker

Tala om vad ni tycker

Ni är just nu inne på en betaversion av nya aktiespararna. Lämna gärna feedback på vad ni tycker i formuläret nedan.