Du är här
IFS: Anticimex kopplar upp tusentals digitala fällor mot IFS IoT-lösning för att utveckla affärsmodellen
Digital tranformation genom IoT (Internet of Things): Servicetekniker
skickas ut automatiskt och prediktivt när digitala fällor behöver
underhåll för förbättrad service till kund och lägre kostnader
IFS (http://www4.ifsworld.com/l/5332/2015-08-10/2qts7r) meddelar att
Anticimex (https://www.anticimex.com/), det globala serviceföretaget
inom skadedjurskontroll, har implementerat IFS IoT Business
Connector™
(http://www.ifsworld.com/se/losningar/ifs-applications/iot-business-conne...)
för att omvandla data från digitala fällor till prediktiva
servicehändelser i affärssystemet IFS Applications™
(http://www.ifsworld.com/se/losningar/ifs-applications/).
För Anticimex, med sina 4 000 anställda i 17 länder, är det viktigt
att erbjuda kundservice av högsta kvalitet. För att stödja detta
initiativ lanserades konceptet Anticimex SMART, varigenom digitala
fällor med sensorer kopplade till internet automatiskt rapporterar
rörelser, fångster samt andra data som fällornas batterinivåer.
Anticimex har i dag fler än 20 000 digitala fällor installerade
världen över.
För att ytterligare förbättra sin kundservice har Anticimex
implementerat IFS IoT Business Connector som tar data från fällorna,
via analys i molnet i Microsoft Azure, och gör den tillgänglig för
handlingar i IFS Applications. I den första fasen av implementeringen
har Anticimex kopplat upp nästan 3 000 digitala fällor i Finland mot
IFS IoT-lösning.
I IFS Applications skapas en serviceförfrågan om att skicka ut en
servicetekniker exempelvis när analyserna visar att fällans
batterinivå är låg och måste bytas eller när fällan är full och måste
tömmas. Genom att använda IFS IoT Business Connector automatiseras
hela processen, vilket ger Anticimex möjlighet att agera direkt när
IoT-lösningen indikerar ett kommande servicebehov. Slutresultatet
blir bättre kundservice och en mer tidseffektiv process.
I nästa steg ska Anticimex rulla ut IFS IoT Business Connector i fler
länder för att stödja SMART-initiativet. Företaget kommer även att
driftsätta IFS Mobile Workforce Scheduling™ för att optimera
serviceteknikernas arbetsplanering och resvägar, vilket i sin tur
leder till ytterligare förbättringar inom kundservice.
- Det här är ren digital transformation för Anticimex. Vi ser en enorm
potential i att använda IoT för att erbjuda intelligenta lösningar
för skadedjurskontroll som ger ökat kundvärde och samtidigt sparar
tid, pengar och miljö. Genom att skicka data från sensorerna via IFS
IoT Business Connector till affärssystemet IFS Applications kan vi
reagera mycket snabbare på servicebehov och arbeta proaktivt för att
förebygga problem innan de uppstår, säger Daniel Spahr, CIO,
Anticimex.
- Arbetet för Anticimex är ett mycket bra exempel på hur vi hjälper
våra kunder med en IoT-lösning som inte bara samlar in och analyserar
data, utan även skapar automatiska handlingar som hjälper företaget
att etablera en mer serviceinriktad och kostnadseffektiv
organisation, säger Dan Matthews, CTO, IFS.
Mer information om IFS IoT-lösning finns på www.ifsworld.com/IoT.
Anders Lundin, PR Manager for IFS Strategic Marketing and
Communications. Telefon: 46 8 58 78 45 00, press@ifsworld.com
Om Anticimex
Anticimex är det moderna serviceföretaget inom skadedjurskontroll,
matsäkerhet, fuktkontroll, husbesiktningar och brandskydd. Genom
förebyggande åtgärder, ny teknik och hållbara lösningar skapar vi
hälsosamma miljöer för både företag och privatpersoner runt om i
världen. Anticimex har cirka 4 000 anställda och har 2,5 miljoner
kunder över hela världen. 2015 uppgick den sammanlagda omsättningen
till cirka 3,9 miljarder kronor. Läs mer på www.anticimex.se
Om IFS
IFS™ utvecklar och levererar affärssystem till kunder över hela
världen som tillverkar och distribuerar varor, underhåller
anläggningstillgångar samt driver serviceinriktade verksamheter. Vår
branschkunskap och våra lösningar har tillsammans med vårt kundfokus
gjort oss till en ledare inom sektorn. Våra 3 300 medarbetare stödjer
fler än en miljon användare över hela världen genom lokala kontor och
ett växande partnernätverk. Mer information finns på IFSworld.com
(http://www.ifsworld.com).
Följ IFS på Twitter: @ifsworld (http://www.twitter.com/ifsworld)
Läs mer om teknologi, innovation och kreativitet på IFS Blog:
http://blog.ifsworld.com/
-----------------------------------------------------------
http://news.cision.com/se/ifs/r/anticimex-kopplar-upp-tusentals-digitala...