Bli medlem
Bli medlem

Du är här

2017-04-19

IFS: IFS lanserar fältservicelösning med IoT-stöd

Nya versionen av IFS Field Service Management™ är sömlöst integrerad
med IFS IoT Business Connector™ och erbjuder ett helt nytt gränssnitt

IFS (http://www4.ifsworld.com/l/5332/2015-08-10/2qts7r) meddelar att
den senaste versionen av IFS Field Service Managemen
(http://www.ifsworld.com/se/losningar/enterprise-service-management/field...)t
(5.7) nu är tillgänglig och inkluderar ett stort antal förbättringar,
inklusive:

· Integrerat IoT-stöd - Den nya versionen är sömlöst integrerad med
IFS IoT Business Connector
(http://www.ifsworld.com/corp/solutions/ifs-applications/iot-business-con...),
vilket gör det möjligt för företag att dra nytta av Internet of
Things (IoT) för att analysera data från uppkopplade maskiner och
enheter. IoT-datan kan användas för omedelbara och prediktiva
handlingar direkt i fältservicelösningen, som förbättrar
servicenivåer och möjliggör kostnadsbesparingar.

· Förbättrad användarupplevelse - Den visuella identiteten har
totalrenoverats för att erbjuda en modern och intuitiv arbetsmiljö.
Den nya versionen har dessutom utrustats med IFS Lobby för att
visualisera affärsdata i realtid. Det nya gränssnittet innebär
förbättringar i användbarhet, effektivare arbetsflöden samt en
standardintegration med Microsoft Skype for Business.

· Utökad funktionalitet - Fortsatta produktinvesteringar har gjorts
för att stödja mobila medarbetare, inklusive förbättringar inom
hantering av frakt, lager, inköp, stycklistor och produktstrukturer.
Ett antal arbetsflöden har utvecklats för att stödja
uppgiftshantering för arbetslag samt offerter för reservdelar, varor
och tjänster.

· Intelligent fältservice - Den nya versionen inkluderar utökade
funktioner för strategisk insikt och beslutsstöd - från
automatisering av arbetsstatus via geokodning och intelligent
identifiering av uppdrag och lösningar till automatiska
aktivitetsflöden över relevant information genom hela
serviceprocessen.

· Alltid uppdaterad fältservicehantering - Nytt i IFS Field Service
Management 5.7 är en supportmodell baserad på kvartalsvisa
uppdateringar av mjukvaran. Genom att ta bort behovet av att
implementera servicepack distribueras uppdateringarna istället
regelbundet, vilket innebär att kunder alltid kan dra nytta av de
senaste förbättringarna snabbare och till en lägre kostnad. Ett antal
förbättringar har dessutom gjorts för att ytterligare minska de
totala ägandekostnaderna.

- Teknologisk förändring påverkar nästan alla affärsprocesser
inklusive fältservice, och IFS är en ledare inom den utvecklingen.
IFS FSM erbjuder heltäckande funktionalitet för optimering av
resurser genom hela servicelivscykeln. Med stödet för IoT i IFS FSM
5.7 kan serviceorganisationer bli proaktiva och prediktiva genom att
identifiera och lösa utrustningsproblem innan de leder till
driftstopp som påverkar verksamhetens resultat och säkerhet, säger
Ralph Rio, Vice President Enterprise Software, ARC Advisory Group.

- Vi är entusiastiska över lanseringen av den nya versionen, vilken
kommer att befästa vår position som leverantör av marknadens mest
kompletta och uppkopplade fältservicelösning. Service är ett område
där företag kan förverkliga ett stort affärsvärde genom IoT och genom
att integrera IFS IoT Business Connector skapar vi en helt ny värld
av möjligheter för prediktiv och optimerad fältservice. Med
fältservicehantering som ett strategiskt investeringsområde ser vi
fram emot att fortsätta leverera innovationer som hjälper våra kunder
att dra nytta av den senaste tekniken, säger Mark Brewer,
industridirektör för service på IFS.

Läs mer om hur IFS stödjer serviceinriktade företag här:
www.ifsworld.com/se/branscher/service-och-installation/.

Anders Lundin, PR Manager for IFS in Scandinavia.Telefon: 46 8 58 78
45 00, press@ifsworld.com

Om IFS

IFS™ utvecklar och levererar affärssystem till kunder över hela
världen som tillverkar och distribuerar varor, underhåller
anläggningstillgångar samt driver serviceinriktade verksamheter. Vår
branschkunskap och våra lösningar har tillsammans med vårt kundfokus
gjort oss till en ledare inom sektorn. Våra 3 300 medarbetare stödjer
fler än en miljon användare över hela världen genom lokala kontor och
ett växande partnernätverk. Mer information finns på IFSworld.com
(http://www.ifsworld.com).

Följ IFS på Twitter: @ifsworld (http://www.twitter.com/ifsworld)

Läs mer om teknologi, innovation och kreativitet på IFS Blog:
http://blog.ifsworld.com/

-----------------------------------------------------------
http://news.cision.com/se/ifs/r/ifs-lanserar-faltservicelosning-med-iot-...

Författare WKR