Bli medlem
Bli medlem

Du är här

2014-04-11

Intellecta: Bysted gör stor kampanj för det europeiska sjukvårdskortet: Det blå kortet!

Intellecta-byrån Bysted har vunnit upphandlingen för den danska
nationella informationskampanjen om det nya europeiska
sjukvårdskortet "Det blå kortet" i tuff konkurrens med fem byråer.

Det vinnande kampanjförslaget är framtaget i ett kreativt samarbete
mellan Bysted A/S och Bysted AB. Kampanjen som startar redan i maj
löper över hela sommaren och kommer att synas i hela Danmark i en rad
olika media: TV, annonser, events, pr och även genom allianser med en
rad samarbetspartners inom resebranschen.

"Jag är mycket glad och stolt att ha vunnit detta uppdrag i så hård
konkurrens. Det är ett av Danmarks största kommunikationskampanjer
under året och vi gläder oss åt samarbetet", säger Bo Søby
Kristensen, vd på Bysted A/S.

Det blå kortet ger personer som är sjukförsäkrade i Danmark rätt till
sjukvård till samma kostnad som de som bor i det land man insjuknar i
inom EU- och EES-länderna och Schweiz.

Bakom kampanjen står Kommunernas Landsförening och Sundhetsministeriet
i Danmark.

För mer information, kontakta:

Bo Søby Kristensen, VD Bysted A/S +45 2324 4676

Bysted är en full-servicebyrå med fokus på design och strategisk
kommunikation. Bysted ingår i Intellecta-koncernen som omfattar de
ledande konsultbolagen Bysted AB, Bysted A/S, Hilanders Advertising
AB, Intellecta Corporate AB, Propeople Group ApS, Rewir AB, River
Cresco AB och Wow by Rewir AB. Koncernen har ca 400 medarbetare och
bedriver verksamhet i Sverige, Danmark, Österrike, Bulgarien,
Moldavien, Ukraina, Brasilien, USA och Kina.

-----------------------------------------------------------
http://news.cision.com/se/intellecta/r/bysted-gor-stor-kampanj-for-det-e...

Författare Hugin

Tala om vad ni tycker

Tala om vad ni tycker

Ni är just nu inne på en betaversion av nya aktiespararna. Lämna gärna feedback på vad ni tycker i formuläret nedan.