Bli medlem
Bli medlem

Du är här

2019-11-04

Jernhusen: De kan vinna en takeover på Stockholms Centralstation

Jernspirans finalister är korade. Tio olika upplevelser tävlar nu om
att förverkligas i eventtävlingen som gör skillnad. Spotify,
Greenpeace, Polisen och Synsam är några av finalisterna i Jernspiran
2019.

Tävlingsbidragen som tagit sig vidare till final i Jernspiran kommer
från företag och organisationer som vill skapa förändring och lyfta
viktiga samhällsfrågor inom områden som psykisk ohälsa, klimatet,
trygghet, mångfald och hållbar konsumtion. Utmaningen är att
visualisera hur man gör skillnad i form av ett event.

Ann Hermansson, jurymedlem och marknadsansvarig på Jernhusen Media:

- I år fick vi in nära dubbelt så många bidrag som förra året. Det
känns såklart jättekul att intresset för tävlingen har ökat och att
fler vill ta chansen att skapa engagemang genom upplevelser. Vi
beundrar allas initiativ och projekt för en bättre värld och det är
jämt i toppen, men bara en kan vinna!

Nu ska juryn utse en vinnare och en hederspristagare. Första pris är
200 kvm eventyta och utvalda reklamytor på Stockholms Centralstation
under en vecka våren 2020. Hederspristagaren får nyttja 50 kvm samt
reklamytor upp till en vecka på valfri centralstation i Stockholm,
Göteborg eller Malmö. Vinnarna avslöjas inom en vecka.

Här är Jernspirans finalister 2019:

· Föräldravrålet
· Greenpeace Nordic
· Hela Människan
· Nattskiftet FEST
· Polisen
· Pollinera Sverige
· Sjöräddningssällskapet
· Spotify
· Sverige för UNHCR
· Synsam

Jernspirans jury 2019:

· Alexandra Pascalidou, journalist, författare och föreläsare
· Erik Modig, forskare vid Handels, Center for Consumer Marketing
· Christina Knight, CD på The Amazing Society, författare och
föreläsare

· Fredrik Svedjetun, chefredaktör Resumé och Dagens Media
· Anders Lindén, vd Tango Brand Alliance
· Kjell Hasslert, styrelseordförande Jernhusen
· Arvid Axland, byråpartner Pool, författare och föreläsare
· Ann Hermansson, marknadsansvarig Jernhusen Media

För mer information kontakta:

Ann Hermansson, marknadsansvarig Jernhusen Media
073-413 32 46, ann.hermansson@jernhusen.se

Om Jernspiran
Jernspiran är fastighetsbolaget Jernhusens årliga eventtävling som
belönar företag och organisationer som vill driva förändring och har
ett starkt engagemang i viktiga hållbarhets- och samhällsfrågor.
Syftet är att lyfta initiativ för en bättre värld och samtidigt bidra
till meningsfulla resenärsupplevelser. I prispotten ligger utvalda
event- och reklamytor på en av Sveriges största centralstationer.

-----------------------------------------------------------
https://news.cision.com/se/jernhusen/r/de-kan-vinna-en-takeover-pa-stock...
https://mb.cision.com/Main/6221/2950006/1132991.pdf

Författare Cision News

Tala om vad ni tycker

Tala om vad ni tycker

Ni är just nu inne på en betaversion av nya aktiespararna. Lämna gärna feedback på vad ni tycker i formuläret nedan.