Bli medlem
Bli medlem

Du är här

2018-09-17

Jernhusen: Jernspiran - eventtävlingen som gör skillnad

Nu utlyser Jernhusen tävlingen Jernspiran, för att inspirera till
projekt som kan förändra världen - på riktigt. I prispotten ligger
kommunikation värd 900 000 kronor och två miljoner mottagare av
viktiga budskap.

Fastighetsägaren Jernhusen har som vision att göra skillnad för
människor och miljö. Genom att utlysa tävlingen vill de hjälpa andra
företag och organisationer som, bokstavligt talat, vill nå ut för att
förändra världen.

- När vi fick idén kändes det självklart. Allt kommer tillbaka till
vår omvärld och de problem som finns. Idag sätter inte människor allt
hopp till politiker, utan konsumenter förväntar sig att företag ska
ta ledarposition i att driva förändring. Här vill vi hjälpa till,
eftersom vi sitter på en så stor publik. Varje vecka passerar två
miljoner människor våra tre största stationer, säger Åsa Agemalm,
Chef Jernhusen Media.

I och med tävlingen får tre vinnare chansen att visa upp sitt
engagemang för upp till två miljoner människor på centralstationerna
i Stockholm, Göteborg eller Malmö. Nytt för i år är ett kraftigt ökat
värde på prissumman och en större mängd exponeringsytor.

- Vi välkomnar både företag, organisationer och ideella föreningar.
Det vi vill se är äkta engagemang och visualiserade idéer för hur man
gör skillnad. Vi hoppas på stort gensvar. Det finns så många som gör
bra insatser för till exempel klimatet, jämlikhet och mänskliga
rättigheter. Vi vill ge dem möjligheten att visa det och interagera
med människor så fler vill vara med och göra en förändring, säger Åsa
Agemalm.

Fakta Jernspiran - eventtävlingen som gör skillnad:

- Tävlingen pågår från och med 17 september till och med 12 oktober

- Beskriv hur du vill visa upp ditt engagemang i form av en
meningsfull upplevelse

- Tre vinnare utses och får under en vecka varsin eventyta plus
utvalda reklamytor på en av Sveriges tre största stationer, Malmö,
Stockholm eller Göteborg

- Totala prissumman uppgår till 900 000 kronor, med en räckvidd på två
miljoner människor

- 2017 års vinnande bidrag handlade om att få in nyanlända och
utrikesfödda på arbetsmarknaden, att motverka och förebygga mobbning
på arbetsplatser och att locka barn och unga att intressera sig för
teknik

- Vinnarna av Jernspiran 2018 utses av en handplockad jury i november

- De vinnande eventen ska genomföras under första halvåret 2019

Vill du veta mer:

Ann Hermansson, marknadsansvarig Jernhusen Media:
ann.hermansson@jernhusen.se eller 073-413 32 46

Jernhusen äger, utvecklar och förvaltar ett fastighetsbestånd av
stationer, stationsområden, underhållsdepåer och godsterminaler längs
den svenska järnvägen. Jernhusen ägs av svenska staten och har cirka
200 medarbetare. Fastighetsbeståndet uppgår till 155 fastigheter, med
ett totalt marknadsvärde på 16,6 miljarder kronor.

-----------------------------------------------------------
http://news.cision.com/se/jernhusen/r/jernspiran---eventtavlingen-som-go...
http://mb.cision.com/Main/6221/2619524/910183.pdf

Författare Cision

Tala om vad ni tycker

Tala om vad ni tycker

Ni är just nu inne på en betaversion av nya aktiespararna. Lämna gärna feedback på vad ni tycker i formuläret nedan.