Bli medlem
Bli medlem

Du är här

2018-12-20

Kährs Holding AB: Kährs Group anpassar verksamheten för framtiden med stärkt fokus på kundkanaler och nya produktkatego...

Kährs Group, en svensk Europaledande tillverkare inom trägolv och
PVC-fria plastgolv, reviderar sin kundkanalstrategi genom att stärka
sitt fokus på projektförsäljning samt på detaljhandels- och
onlinesegmenten. Samtidigt utökar företaget sitt produkterbjudande
med nya produktkategorier.

Kährs Group har idag marknadsledande position för trägolv och PVC-fria
plastgolv på flera marknader i Europa, samt stark position på andra
huvudmarknader. Från och med den 1 januari 2019 kommer Kährs Group
operativt att fokusera sin försäljning inom tre kundkanaler på sina
huvudmarknader, Project, Retail och Online.

Bolaget kommer också att bredda sitt marknadserbjudande med nya
produktkategorier. Man kommer att addera produkter i utbudet till
detaljhandeln, men de största förändringarna kommer att ske i
projektsegmentet där Kährs ska bli en ännu starkare samarbetspartner
inom golv till kommersiella projekt runt om i världen. Den första
kategorin att lanseras är Kährs Luxury Tiles, som kommer att finnas
på marknaden i början av 2019, och som innehåller ett brett sortiment
av moderna golv av hög kvalitet för alla typer av utrymmen.

"Kährs har ett rikt arv och en stark position inom trägolv, som
fortsätter vara vår kärna även i framtiden. Men, som ett modernt
företag vill vi kunna möta våra kunders behov idag och då tror vi att
tillägg av nya produktkategorier kommer att vara en uppskattad
förstärkning till Kährsfamiljen. Vi anpassar också vår digitala
omvandling genom att lägga ett större fokus på onlineförsäljning
framöver", säger Christer Persson, vd och koncernchef för Kährs
Group.

Nya produktkategorier kommer att lanseras under det kommande året och
vara helt i linje med vad Kährs varumärke står för, det vill säga
tydliga anknytningar till design, innovation, hållbarhet, hög
kvalitet och service.

"Jag ser fram emot de kommande förändringarna och känner mig trygg i
att de är nyckeln till att bygga och utveckla Kährs för framtiden,
ett Kährs 2.0. Med en lång historia, stark marknadsposition och en
stark vilja att ta vårt företag till nästa nivå är jag övertygad om
att vi har lovande tider framför oss", sammanfattar Christer Persson.

För mer information, kontakta:
Helén Johansson, Corporate Communication, Kährs Group
Tel: +46 70 364 60 30

Om Kährs Group

Kährs Group är en Europaledande golvtillverkare inom trä- och
plastgolv med en rad starka varumärken såsom Kährs, Karelia och
Upofloor i portföljen. Kährs innovationer har format branschen genom
historien och företaget arbetar målmedvetet med att förse privata,
kommersiella och offentliga rum med miljömässigt anpassade
golvlösningar med lång livslängd. Kährs Group levererar produkter
till mer än 70 länder och är marknadsledande i Sverige, Finland och
Ryssland, samt har en stark position även på andra viktiga marknader
som Norge, Storbritannien och Tyskland. Bolaget har cirka 1 700
anställda och en årlig omsättning på över 3 miljarder SEK.
www.kahrsgroup.com

-----------------------------------------------------------
http://news.cision.com/se/kahrs-holding-ab/r/kahrs-group-anpassar-verksa...
https://mb.cision.com/Main/4841/2705023/966735.pdf

Författare Cision

Tala om vad ni tycker

Tala om vad ni tycker

Ni är just nu inne på en betaversion av nya aktiespararna. Lämna gärna feedback på vad ni tycker i formuläret nedan.