Bli medlem
Bli medlem

Du är här

2014-08-05

KappAhl: Design av barn för Bris på KappAhl

I våras växlade KappAhl upp sitt engagemang för Bris med en
designtävling där barn i ord och bild fick beskriva vad "Bra som jag
är" betyder för dem. Nu finns de vinnande bidragen på t-shirtar som
säljs till förmån för Bris i KappAhls svenska butiker.

- Vi fick ett mycket gott gensvar från barn i alla åldrar och det
var mycket inspirerande att se deras fina teckningar och läsa deras
klockrena motivationer till varför alla är bra som de är. Vi kunde
inte välja en enda vinnare bland alla härliga bidrag, så det blev
två! berättar KappAhls informationschef Charlotte Högberg.

KappAhls kampanj "Bra som jag är" till förmån för Bris inleddes med en
tävling där barn fick chansen att designa ett t-shirtmotiv som visar
vad "Bra som jag är" betyder för dem. Vinnare blev Ethan 6 år från
Nässjö, och Lina, 12 år från Norrtälje. Deras vinnarmotiv har nu
tryckts upp på t-shirtar och säljs från onsdag 6 augusti i KappAhls
166 svenska butiker, till förmån för Bris.

Se filmen om "Bra som jag är"
(http://www.kappahl.se/category/estore/artiklar/barn/just_nu/bris___bra_s...)
och hör några barns röster om ett angeläget ämne.

"Jag ritade smileys för att man blir glad av dem och man ska vara glad
för den man är".

Lina 12 år Norrtälje
Alla människor är olika och det tycker jag är bra, för då kan någon
som är lång hjälpa den som är kort. Och om en liten är ledsen kan den
stora trösta honom".

Ethan 6 år från Nässjö
För mer information kontakta
Charlotte Högberg, Informationschef, charlotte.hogberg@kappahl.com,
tel 0704-715631

"Bra som jag är": I maj 2014 startade KappAhl kampanjen "Bra som jag
är" för att synliggöra Bris arbete och lyfta budskapet som egentligen
borde vara självklart - att alla barn och unga är bra som de är. Bris
har kontakt med barn och unga varje dag och många berättar att de
känner press både från omgivningen och från sig själva på att vara
smartare, coolare, snyggare, längre, kortare, smalare, starkare,
ljusare, brunare, roligare och bättre. De upplever helt enkelt att de
inte duger som de är. "Bra som jag är" är en del av ett samarbete
mellan KappAhl och Bris som sträcker sig nästan 10 år tillbaka i
tiden. KappAhl har i år finansierat en av kuratorstolarna i Bris
stödverksamhet.

KappAhl, grundat 1953, är en av Nordens ledande modekedjor med närmare
400 butiker i Sverige, Norge, Finland och Polen samt Shop Online.
KappAhl erbjuder prisvärt mode i egen design till de många
människorna - kvinnor, män och barn, med särskilt fokus på kvinnan
mitt i livet. 18% av sortimentet är hållbarhetsmärkt. 2012/2013 var
omsättningen 4,8 miljarder SEK och antalet anställda cirka 4 500.
KappAhl är noterat på Nasdaq OMX Stockholm. För mer information,
besök www.kappahl.com.

V

-----------------------------------------------------------
http://news.cision.com/se/kappahl/r/design-av-barn-for-bris-pa-kappahl,c...
http://mb.cision.com/Main/732/9624426/272100.pdf

Författare Hugin

Tala om vad ni tycker

Tala om vad ni tycker

Ni är just nu inne på en betaversion av nya aktiespararna. Lämna gärna feedback på vad ni tycker i formuläret nedan.