Bli medlem
Bli medlem

Du är här

2014-05-21

KappAhl: KappAhl inviger nytt butikskoncept och ny flaggskeppsbutik

Idag är det premiär för KappAhls nya butikskoncept och
flaggskeppsbutik i Oslo, Norge. I flaggskeppsbutiken presenterar
KappAhl ett helt nytt butikskoncept där butiksmiljö, grafisk
utformning och varupresentation har genomgått en total förändring.
Resultatet är en helt ny shoppingupplevelse, där mode, kundnära
inspiration och köphjälp är i fokus.

- Vi har skapat ett toppmodernt butikskoncept anpassat för vår
kund och för KappAhl, säger KappAhls vd Johan Åberg. Det nya
konceptet är ett stort kliv framåt i arbetet att särskilja KappAhl
som det bästa alternativet för vår kund.

Det nya butikskonceptet är skapat för att göra det enkelt för KappAhls
kund - kvinnan mitt i livet - att handla. Konceptet är en av KappAhls
hittills största satsningar och har arbetats fram av modekedjans
interna team i samarbete med en London-baserad konceptbyrå. En
avgörande del i framtagningen har varit samtal med kunder som fått
frågan vad de tycker är viktigt när de shoppar. Resultatet är ett
modernt, flexibelt koncept med kundnära inspiration och köphjälp i
fokus.

- Högst upp på kundens önskelista står att det ska vara enkelt
att handla. Därför har vi fokuserat på att hjälpa henne att lättare
hitta i våra butiker och guida henne till att hitta de silhuetter som
passar just henne, säger KappAhls konceptchef Camilla Wernlund.

Det nya konceptet välkomnar kunden till ett KappAhl där miljövänlig
butiksinredning kompletteras med en ljus och varm färgskala som
skapar rumskänsla. Ett varmt och omfamnande tilltal kännetecknar allt
från skyltar till guider och modetips.

- Vårt anslag är "For you". Det vi gör, gör vi för vår kund så
att det passar henne bäst, berättar Camilla Wernlund.

Den nya flaggskeppsbutiken ligger med bästa affärsläge i
shoppingcentret Oslo City. Premiären går av stapeln torsdag kväll för
vip-kunder och trogna kundklubbsmedlemmar och öppnar sedan för
allmänheten på fredag. Under hösten 2014 kommer det nya konceptet att
börja rullas ut på KappAhls övriga marknader.

För ytterligare information:
Camilla Wernlund, konceptchef. Tel 0704-715855,
camilla.wernlund@kappahl.com

Johan Åberg, vd och koncernchef. Tel 0706-09 99 73,
johan.aberg@kappahl.com

För bilder på det nya konceptet och företagsinformation:
Charlotte Högberg, Informationschef. Tel. 0704-71 56 31,
charlotte.hogberg@kappahl.com

KappAhl, grundat 1953, är en av Nordens ledande modekedjor med närmare
400 butiker i Sverige, Norge, Finland och Polen samt Shop Online.
KappAhl erbjuder prisvärt mode i egen design till de många
människorna - kvinnor, män och barn, med särskilt fokus på kvinnan
mitt i livet. 18% av sortimentet är hållbarhetsmärkt. 2012/2013 var
omsättningen 4,8 miljarder SEK och antalet anställda cirka 4 500.
KappAhl är noterat på Nasdaq OMX Stockholm. För mer information,
besök www.kappahl.com.

-----------------------------------------------------------
http://news.cision.com/se/kappahl/r/kappahl-inviger-nytt-butikskoncept-o...
http://mb.cision.com/Main/732/9589635/247911.pdf

Författare Hugin

Tala om vad ni tycker

Tala om vad ni tycker

Ni är just nu inne på en betaversion av nya aktiespararna. Lämna gärna feedback på vad ni tycker i formuläret nedan.