Bli medlem
Bli medlem

Du är här

2017-10-02

KappAhl: KappAhl lanserar "Click & Collect" och "Shop Online in Store"

I månadsskiftet tog KappAhl nästa stora steg i sin digitaliseringsresa
i och med lanseringen av Click&Collect samt Shop Online in Store.

- Alla sätt att shoppa på KappAhl ska vara integrerade. Online
och fysisk butik är inte olika kanaler utan två delar av samma
KappAhl. Det är kunden som väljer och vi som levererar. I och med att
online alltid är påfyllt har vi nu heller aldrig slut på varan i
butik, säger Charlotte Katz, Head of Digital på KappAhl.

KappAhl nu lanserar Click& Collect och Shop Online in Store på bred
front. Sverige är första land ut med Finland och Norge tätt efter.

- Direkt vid lanseringen här i Sverige såg vi positiva effekter i
vår försäljning. Samtidigt är våra kollegor i butik nöjda att kunna
ge bättre service och kunden är nöjd med ett större utbud, säger
Charlotte Katz.

Den 27 september var det dags för de 169 svenska butikerna, den 16
oktober följer Finlands 52 butiker efter och sedan väntar Norges 90
butiker en vecka senare. Målsättningen är att på sikt införa
Click&Collect och Shop Online in Store även i KappAhls polska
butiker.

Click&Collect och Shop Online in Store är två viktiga pusselbitar på
KappAhls digitaliseringsresa mot en sömlös köpupplevelse som utgår
från kunden och kundens behov, s k omni channel. Click & Collect
innebär att KappAhls kunder nu kan handla på nätet och kostnadsfritt
hämta ut sina varor i butik. Shop Online in Store innebär att
butiksmedarbetarna via kassasystemet kan hjälpa kunder att beställa
slutsålda varor eller sådant butiken inte har i sitt ordinarie
sortiment. Köpet kan kunden genomföra och betala direkt i kassan via
sin mobiltelefon.

Charlotte Katz, Head of Digital.
Tel 0704-71 58 20, charlotte.katz@kappahl.com.
Charlotte Högberg, Kommunikationschef.
Tel 0704-71 56 31, charlotte.hogberg@kappahl.com.

KappAhl grundades 1953 i Göteborg och är en av Nordens ledande
modekedjor med 370 KappAhl- och Newbie-butiker i Sverige, Norge,
Finland och Polen. Vår affärsidé är att erbjuda prisvärt mode i egen
design till de många människorna. Drygt hälften av sortimentet är
hållbarhetsmärkt. 2015/2016 var omsättningen 4,7 miljarder SEK och
antalet anställda cirka 4 000 i nio länder. KappAhl är noterat på
Nasdaq Stockholm sedan 2006. Mer information på www.kappahl.se

-----------------------------------------------------------
http://news.cision.com/se/kappahl/r/kappahl-lanserar--click---collect--o...
http://mb.cision.com/Main/732/2358010/730114.pdf

Författare Cision

Tala om vad ni tycker

Tala om vad ni tycker

Ni är just nu inne på en betaversion av nya aktiespararna. Lämna gärna feedback på vad ni tycker i formuläret nedan.