Bli medlem
Bli medlem

Du är här

2019-11-22

KINA: BYTEDANCE PASSERADE BAIDU, TENCENT I DIGITAL ANNONSINTÄKT

STOCKHOLM (Nyhetsbyrån Direkt) Under årets första halva passerade det
kinesiska medieföretaget Bytedance såväl sökmotorbolaget Baidu och
nätkonglomeratet Tencent vad gäller digitala annonsintäkter.

Det skriver Technode.

Bytedance, som bland annat äger videodelningstjänsten Tik Tok, lade beslag på
23 procent av samtliga digitala annonsintäkter i Kina under det första
halvåret. Det motsvarade ungefär en summa på 50 miljarder yuan, eller cirka
68 miljarder kronor.

Störst i landet inom digitala annonsintäkter är Alibaba, som tog 33 procent av
den digitala annonskakan under perioden. Baidu hade 17 procent av marknaden
medan Tencent hade 14 procent.

---------------------------------------
David Djuphammar +46 8 5191 7913

Nyhetsbyrån Direkt

Författare Direkt News

Tala om vad ni tycker

Tala om vad ni tycker

Ni är just nu inne på en betaversion av nya aktiespararna. Lämna gärna feedback på vad ni tycker i formuläret nedan.