Bli medlem
Bli medlem

Du är här

2019-11-15

LINDEX: Lindex investerar i start up - nya underklädesvarumärket Closely

Lindex går in som partner i Closely, ett nytt svenskt
underklädesvarumärke för kvinnor. Partnerskapet är en del av Lindex
arbete att skapa nya tillväxtmöjligheter. Bakom Closely står två av
Sveriges mest kända kreatörer, Tove Langseth och Filip Nilsson.

[image]

Tove Langseth var fram till i fjol VD för reklambyrån Nord DDB och
Filip Nilsson har under mer än 20 år varit kreativ chef på Forsman &
Bodenfors, Sveriges största reklambyrå. Tillsammans startar de nu det
nya underklädesvarumärket Closely där Lindex går in som partner och
investerare från start.

"Vårt partnerskap med Closely är ett spännande exempel på hur vi kan
skapa nya affärsmöjligheter utifrån våra styrkor. Genom en analys av
den globala underklädesmarknaden såg vi stor potential för Toves och
Filips innovativa idé. Lindex har en unik kompetens inom underkläder
och vi ser fram emot att vara med på Closelys resa med dessa två
starka entreprenörer", säger Lindex VD Susanne Ehnbåge.

Lanseringen av Closely är planerad till hösten 2020 och i första hand
handlar det om ett digitalt varumärke men egna showrooms finns också
med i planerna.

"Tanken är helt enkelt att skapa världens bästa underkläder. Det kan
låta kaxigt men det är så vi tänker. Dessutom blir gränsen mellan
underkläder och sport allt mer flytande. Vi kommer att ha ett litet
men kompromisslöst sportsortiment redan från start", säger Tove
Langseth.

Filip Nilsson förklarar bakgrunden till samarbetet.
"När vi för drygt ett år sedan, ihop med Lindex, gjorde en djupdykning
i den globala underklädesmarknaden insåg vi vilken revolution den här
branschen står inför när det gäller allt från retail till kvinnosyn
och hållbarhet. Det var helt omöjligt att inte börja skissa på ett
nytt alternativ".

Följ Closelys resa på Instagram @closelyofficial och hemsida
closely-official.com.

För mer information, kontakta;

Kristina Hermansson
Corporate Communications Manager
Telefon: 46 (0)31 739 50 70
E-mail: press@lindex.com

Lindex är ett av Europas ledande modeföretag med cirka 460 butiker på
18 marknader och försäljning online. Lindex erbjuder ett inspirerande
och prisvärt mode för den modeintresserade och medvetna kvinnan.
Sortimentet omfattar flera olika koncept inom dam-, barn-,
underkläder och kosmetik. Lindex växer, både genom egna kanaler och
tillsammans med globala modeplattformar. Lindex hållbarhetslöfte är
att göra skillnad för framtida generationer genom att stärka kvinnan,
respektera planeten och stå upp för mänskliga rättigheter. Lindex är
en del av den finländska börsnoterade koncernen Stockmann.
Ytterligare information finns på www.lindex.com

-----------------------------------------------------------
https://news.cision.com/se/lindex/r/lindex-investerar-i-start-up---nya-u...
https://mb.cision.com/Main/492/2961384/1141896.pdf

Författare Cision News

Tala om vad ni tycker

Tala om vad ni tycker

Ni är just nu inne på en betaversion av nya aktiespararna. Lämna gärna feedback på vad ni tycker i formuläret nedan.