Du är här

2017-09-29

Litium får order från Didriksons

E-handelsplattformen Litium har fått en order från klädmärket Didriksons
som väljer bolagets e-handelsplattform och PIM-system för sin fortsatta
tillväxt online. Didriksons omsätter i dagsläget en halv miljard per år.
Det framgår av ett pressmeddelande.

Didriksons befinner sig i kraftig expansion och ökar med 100 miljoner
kronor i omsättning per år. Målet med plattformsbytet är att skapa en
varumärkesbyggande plattform med e-handel för svenska konsumenter. De
senaste åren har Didriksons expanderat, även på marknader utanför Sverige,
där Tyskland och Norge är två av de viktigaste.

Didrikssons har valt Litiums skalbara molntjänst Litium On Demand och
Litium PIM.
Offentliggörandet görs utifrån värdet på kundreferensen och representerar
ett normalt ordervärde för bolaget.

Henrik Öhlin
henrik.ohlin@finwire.se, 0703-21 06 99
Nyhetsbyrån Finwire

Författare Finwire Smallcap

Tala om vad ni tycker

Tala om vad ni tycker

Ni är just nu inne på en betaversion av nya aktiespararna. Lämna gärna feedback på vad ni tycker i formuläret nedan.