Bli medlem
Bli medlem

Du är här

2019-08-27

Litium: Outdoormärket RevolutionRace väljer Litium för global e handel

RevolutionRace har på kort tid rönt enorma framgångar genom att
erbjuda outdoor-kläder av högsta kvalitet till rimliga priser online.
Nu väljer de Litium som e-handelsplattform för sin fortsatta resa mot
ökad tillväxt och internationalisering.

Upprinnelsen till det nya samarbetet med Litium var att RevolutionRace
hade växt ur sin gamla e-handelslösning. Den räckte helt enkelt inte
till för att täcka framtida behov och för att kunna hålla jämna steg
med utvecklingstakten. Därför sökte de en ny lösning som höll måttet
för snabb tillväxt och internationalisering.

Carl Orvinder, CTO på RevolutionRace, gjorde ett noggrant förarbete i
utvärderingen av potentiella leverantörer och ställde höga krav inför
upphandlingen. Kraven omfattade såväl förståelse för RevolutionRaces
affär som prestanda och stöd för internationalisering samt
möjligheten att skala över tid och utvecklas i snabb takt. För dessa
ändamål blev även den tekniska implementerings- och
utvecklingspartnern Distancify helt avgörande för samarbetet. Med
deras stora erfarenhet av att driva teknik för större e-handel har de
stor förståelse för hur kundanpassningar för e-handelslösningar ska
byggas från början till slut.

- Vi valde Litium i hög grad därför att de genom sina partnerskap med
andra leverantörer kan erbjuda ett väldigt bra helhetspaket. Litium
är själva basmotorn ovanpå vilken vi, tillsammans med partnern
Distancify, bygger en kundanpassad front. Vi tittade även på andra
leverantörer av e-handelsplattformar men det var bara med Litium som
vi upplevde att vi skulle få det nära samarbete vi letade efter,
säger Carl Orvinder.

Henrik Lundin, vd på Litium, gläds åt det nya samarbetet med
RevolutionRace och ser det som ytterligare ett bevis för att Litiums
erbjudande står starkt i konkurrensen på marknaden:

- RevolutionRace är en kund med otrolig kompetens och kunnighet inom
e-handel vilket gör detta samarbete särskilt roligt för oss. Deras
snabba tillväxt och ambitiösa målsättningar har inneburit genomgående
höga krav på oss som leverantör. Det visar på en styrka i vårt
erbjudande - att de bästa väljer oss.

Henrik Lundin, VD Litium AB
Mobil: +46 709 73 42 31
E-post: henrik.lundin@litium.com (henrik.lundin@litium.se)

Litium AB (publ) är en molnbaserad e-handelsplattform som hjälper till
att accelerera försäljningen för stora och medelstora företag inom
både B2B och B2C. Lindex, NordicFeel och Jollyroom är några av
Litiums kunder, vilka totalt omsätter över 5 miljarder kronor årligen
online. Litium agerar genom sitt partnernätverk på den nordiska
marknaden och är noterat på Spotlight Stock Market i Stockholm.

-----------------------------------------------------------
https://news.cision.com/se/litium/r/outdoormarket-revolutionrace-valjer-...
https://mb.cision.com/Main/14117/2889471/1096116.pdf

Författare AktieTorget News

Tala om vad ni tycker

Tala om vad ni tycker

Ni är just nu inne på en betaversion av nya aktiespararna. Lämna gärna feedback på vad ni tycker i formuläret nedan.